اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به سیل جنوب کشور و خسارت به کشاورزان گفت: متاسفانه بیشتر کشاورزان به دلیل عدم حمایت صندوق بیمه کشاورزی، فاقد بیمه هستند، یعنی در سالیان گذشته دولت خسارات آنها را به موقع پرداخت نکرده است و خسارتی هم که صندوق بیمه پرداخت می‌کند، خسارت حداقلی است.

جلال محمودزاده در این باره اظهار کرد: زمانی که سیل اتفاق می‌افتد به اراضی و محصولات کشاورزی خسارات فراوانی وارد می‌شود و در جریان سیل اخیری که در جنوب کشور حادث شد، اراضی کشاورزی بسیاری از کشاورزان تخریب و محصولاتشان از بین رفت.

نماینده مجلس یازدهم  افزود:چون متاسفانه بیشتر کشاورزان به دلیل عدم حمایت صندوق بیمه کشاورزی، فاقد بیمه هستند یعنی در سالیان گذشته دولت خسارات آنها را به موقع پرداخت نکرده است و خسارتی هم که صندوق بیمه پرداخت می‌کند، خسارت حداقلی است و بنابراین آنان رغبتی برای بیمه محصولات خود ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: همین سبب می‌شود ۷۵ درصد محصولات کشاورزی که کشت می‌شوند تحت پوشش بیمه‌ای نباشند و بنابراین باید از محل ماده ۱۰ و ۱۲ سازمان حوادث غیرمترقبه، تامین اعتبار شده و از این محل خسارات آنها توسط دولت پرداخت شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه محصولی که قابل برداشت باشد در بازار به فروش می‌رسد بیان کرد: دولت می‌تواند برخی محصولاتی که دارای قیمت تضمینی هستند را خریداری کند و سایر محصولات نیز توسط کشاورزان در بازار به فروش می‌رسد.

محمودزاده گفت: اصل مطلب این است که دولت خسارات و ضرر و زیانی که به مردم وارد می‌شود را از دو محل، یکی از طریق صندوق بیمه کشاورزی برای زمین‌ها و محصولاتی که بیمه هستند را به موقع پرداخت کند و خسارات محصولاتی هم که بیمه نیستند نیز توسط صندوق حوادث غیرمترقبه و سازمان حوادث که از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ پرداخت شود.

او افزود: برای اینکه کشاورز بتواند سرپای خود بایستد و تولید را ادامه دهد باید دولت ضمن اینکه خسارات آنها را به موقع پرداخت می‌کند تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بخش کشاورزی قرار بدهد تا بتوانند نهاده و بذر خریداری و ماشین‌آلات اجازه کنند تا آنان بتوانند محصول خود را برای سال آینده نیز کشت کنند.

نماینده مجلس در پایان به خانه ملت گفت : اگر دولت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این کشاورزان خسارت‌دیده قرار ندهد و خسارات آنان را به موقع پرداخت نکند، آنها نمی‌توانند ادامه تولید داده و نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان مثل کود، سم، بذر و سایر نهاده‌ها را به موقع تامین کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست