اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  شهردار ارومیه گفت: نواقص طرح تفصیلی باعث بروز مشکلات اجتماعی و مدیریتی، فرار سرمایه گذاری ، افزایش تخلفات شده که با مدیریت صحیح از حاد شدن این مهم باید پیشگیری کرد.

 در جلسه بررسی طرح تفصیلی ارومیه در خصوص برخی اقدامات سلیقه‌ایی و بعضا غیرقانونی چندین سال گذشته در خصوص عدم اجرای طرح تفصیلی و نحوه برون رفت از این مشکل بحث و تبادل‌نظر شد.

در این جلسه‌ بررسی مشکلات موجود در نحوه اجرای طرح تفصیلی مصوب شهر ارومیه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس شورا، شهردار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

سیدمحسن حمزه‌لو، مدیر کل راه و شهرسازی استان در این جلسه ضمن اعلام لزوم حمایت از تولید مسکن و انبوه سازان فعال در این عرصه بر ارج نهادن به قوانین، مقررات جاری و تصمیم‌های کارشناسی در خصوص طرح تفصیلی تأکید کرد و گفت: آماده همکاری با شهرداری در چارچوب قوانین برای  رفع هر گونه مشکل اجرایی هستیم و انتظار می‌رود با اجرای کامل کاربری‌ها و مقررات اجرایی به اهداف طرحهای توسعه شهری دست یابیم.

او ادامه داد: مطالعات طرح تفصیلی، متعاقب طرح جامع و در چارچوب رعایت اصول و ضوابط شهرسازی باید انجام‌ می‌شود و تنظیم و طراحی برنامه‌های مفصل و اقدامات جزئی در مناطق شهری در قالب این طرح قابل اجراست. علاوه بر این، در طرح تفصیلی تعیین کاربری اراضی، تراکم ساختمانی و گذربندی مشخص می‌شود.

در این راستا شهردار ارومیه هم گفت: مشکلات و نواقص  طرح تفصیلی هر چه زودتر رفع شود زیرا باعث بروز مشکلات اجتماعی و مدیریتی، فرار سرمایه گذاری ، افزایش تخلفات شده که با مدیریت صحیح از حاد شدن این مهم  باید پیشگیری کرد.

مجید آقازاده افزود: مشکلات طرح تفصیلی در میزان درآمدها و همچنین تولید مسکن موثر است که باید در جهت رفع آن تلاش کرد، دستگاه های  نظارتی در این خصوص ورود کرده  و ما هم به عنوان دستگاه حاکمیتی پیگیر رفع مشکلات آن هستیم و این مهم جزو برنامه های ضرری بنده و مجموعه شهرداری ارومیه  است.

آقازاده تصریح کرد: باید به روند صدور پروانه ساخت نگاه ویژه شود چرا که پروانه های  صادره سند حیثت برای شهرداری است  لذا باید به پروانه های صادره اهمیت  و دقت ویژه شود و از صدور پروانه های مشروط  نیز باید خودداری کرد.

شهردار ارومیه در پایان گفت: از ظرفیت شورای اسلامی شهر برای رفع مشکلات شهری و به ویژه در حوزه صدور پروانه ساخت استفاده می کنیم .

به گزارش کردپرس، طرح تفصیلی به عنوان سند معتبر و قانونی توسعه شهری است که از اهداف عمده و اصلی آن تامین رفاه، آسایش، ایمنی و امنیت برای شهروندان و نهایتا حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار شهری، برابری و عدالت بوده اما با اقدامات مغایر طرح تفصیلی در ارومیه، شهر دچار صدمات جدی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست