اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در آذربایجان غربی گفت:  اعضای بدن یک نوجوان ۱۴ ساله اهل ارومیه که طی حادثه ترافیکی دچار مرگ مغزی شده بود، به سه نفر دیگر اهدا شد.

دکتر محمدی در این خصوص به خبرنگار کردپرس اظهار کرد: علیرضا قیصری  ۱۴ ساله ساکن ارومیه که بر اثر آسیب مغزی ناشی از حادثه ترافیکی دچار مرگ مغزی شده بود که در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه بستری می شود.

او افزود: بعد از انجام مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی و طی صحبت‌های انجام شده در خصوص پیوند اعضاء بدن این بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند و با رضایت خانواده، قیصری، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به ۳ بیمار نیازمند پیوند عضو بخشیده شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی با اشاره به اینکه این اهدا عضو دومین مورد اهداء عضو در سال جاری در استان بوده است، تصریح کرد: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی به ۲ بیمار نیازمند به پیوند کلیه که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و  کبد وی به شیراز فرستاده شد.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته سیزده  مورد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در استان آذربایجان غربی را شاهد بودیم، بیان کرد: هم‌اکنون شمار زیادی از بیماران نیازمند پیوند عضو در لیست انتظار به سر می‌برند و به سختی هزینه‌ها و رنج بیماری را تحمل می‌کنند و این در حالی است که خداوند با دادن فرصت به برخی افراد برای بخشیدن حیات دوباره به این بیماران لذت شیرین بخشش را نصیب آنان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست