اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نخست وزیر اقلیم کردستان عراق افق روابط میان اربیل و جمهوری اسلامی ایران را روشن توصیف کرد.

نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان با حضور محمد جواد ظریف وزیر خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران در نشست بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان در اربیل حضور یافت.

نیچروان بارزانی در سخنرانی خود در این نشست از حمایت های همیشگی ایران از کردستان عراق تقدیر کرد.

بارزانی سفر هیات ایرانی به‌ اقلیم کردستان را تاکیدی بر پیوند مشترک میان ایران و اقلیم کردستان دانست.

وی خاطرنشان ساخت: اگر کمک ایران نبود بمباران شیمیایی حلبچه خسارات بیشتری برای ما به بار می آورد و فاجعه‌ حلبچه‌ بازتاب جهانی نمی داشت و ایران آواره های ما را پناه داد.

نیچروان بارزانی در ادامه‌ اشاره‌ به‌ کمک های ایران به‌ کردها در عراق، گفت: کلمه ای برای سپاسگزاری از کمک های ایران به اقلیم کردستان نمی یابم.

نخست وزیر اقلیم کردستان درباره‌ روابط با ایران گفت: افق روشنی در روابط میان ایران و اقلیم کردستان می بینم.

بارزانی با اشاره‌ به‌ این که‌ اقلیم کردستان طی چند سال اخیر مرحله‌ سختی را پشت سر گذاشته‌ است اعلام کرد در راستای تشکیل دولت و حل مشکلات موجود با مقامات حزب اتحادیه میهنی گفتگو خواهند.

نخست وزیر اقلیم کردستان در ارتباط با روابط میان اربیل و بغداد گفت: تلاش داریم تا اختلافات میان ما و بغداد حل شوند و هم اکنون وزیر برنامه ریزی ما در بغداد مشغول مذاکراتی در این راستا است.

نیچروان بارزانی در پایان از کنسولگری های ایران در سلیمانیه و اربیل تشکر کرد و نقش آن ها  در تحکیم روابط میان ایران و اقلیم کردستان بی بدیل خواند./کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست