اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  نماینده  مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه اقوام ریاست جمهوری و عدم اجرای آن طی هشت سال گذشته گفت:گفت: نگاه ابزاری به اقوام آنها را بدبین کرده است. اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی، به کارگیری نیروهای شایسته اهل سنت و کرد در پستهای بالای مدیریتی، بخشی از این مطالبات است که هنوز اجرا نشده است.

 انور حبیب زاده در صحن علنی مجلس به مطالبات اقلیت های زبانی و مذهبی پرداخت و گفت:  تشکیل شدن ایران از اقلیتهای زبانی و مذهبی مختلف و متعدد یک واقعیت انکار ناپذیر است و این اقلیتها خود را ایرانی تر از هر ایرانی می دانند و دارای مطالباتی دقیق و شفافی هستند.

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی ضمن آنکه از  کاندیداهای این دوره از انتخابات خواست تصویری منطبق بر واقعیت از شرایط کشور داشته باشند، افزود:  اقلیتهای زبانی و مذهبی ایران سالهاست مطالبات خود را فریاد می زنند اما  فقط در زمان انتخابات و با هدف جمع کردن رای این مطالبات شنیده شده است.

حبیب زاده گفت: نگاه ابزاری به اقوام آنها را بدبین کرده است. اجرای اصل  ۱۵ قانون اساسی، به کارگیری نیروهای شایسته اهل سنت و کرد در پستهای بالای مدیریتی بخشی از این مطالبات است که هنوز اجرا نشده است.

او در ادامه مرزها را فرصتی برای  توسعه مناطق مرزی، صادرات کالاهای ایرانی و تبادلات فرهنگی دانست و گفت: داشتن نگاه تهدید به مرزها، سبب فراری شدن سرمایه بخش خصوصی و عدم هزینه کردن اعتبارات عمرانی در این نقاط مرزی شده است و نتیجه این وضعیت توسعه نیافتگی مناطق مرزی مانند مناطق کردنشین، ظهور پدیدهای کولبری و …  است.

۲۰ روستای بوکان فاقد اینترنت است

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود در صحن علنی مجلس به بخششی از مطالبات و معضلات حوزه انتخابیه اش پرداخت و خواستار حل آنها از سوی وزارت خانه های ارتباطات، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه و اجتماعی  شد.

او اظهار کرد: در هفته گذشته در ۲۰ روستای کوچک و بزرگ بوکان حاضر شدم متاسفانه همه این روستاهای فاقد اینترنت بودند، کوتاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانش آموزان این روستاها را از حق تحصیل محروم کرده است.

شهرک صنعتی بوکان به خرابه‌ تبدیل شده است

نماینده بوکان ادامه داد: سال گذشته موفق شدیم پروژه‌های راه سازی بوکان را پس از سال‌ها رکود فعال کنیم و وزیر راه و شهرسازی نیز وعده داده است پروژه بزرگراه بوکان به میاندوآب زیر بار ترافیک برود اما سرعت ساخت این بزرگراه کند است، لازم است تا وزیر راه و شهرسازی در این خصوص دستور ویژه‌ای صادر کند.

حبیب زاده اضافه کرد: متاسفانه در سایه سوء مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی شهرک صنعتی بوکان به خرابه‌ای تبدیل شده است، در جریان حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران به بوکان مکانی برای برگذاری جلسات وجود نداشت و در زمینه واگذاری زمین‌های این شهرک صنعتی ابهاماتی وجود دارد.

جزییات سیاسی‌ کاری ‌های بهزیستی بوکان را بیان می کنم

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: سوله‌های شرکت شهرک‌های صنعتی بوکان به انبارهای مواد غذایی و علوفه دام تبدیل و خرید زمین برای توسعه شهرک صنعتی بوکان انجام نشده است.

او در پایان تاکید کرد: سیاسی‌ کاری‌های اداره بهزیستی بوکان از دیگر مشکلات این شهرستان است و بزودی جزئیات آن را اعلام می‌کنم، از وزارت ارتباطات، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه و اجتماعی تقاضا دارم در این خصوص بررسی لازم را داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست