اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: نبود زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی موجب افزایش قیمت حمل کالا در استان شده که ثمره آن بالا بودن نرخ تورم و گرانی کالاها در آذربایجان غربی است.

محمدصادق معتمدیان در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های استان ضعف زیرساخت‌های حمل‌ونقلی است که باید با توسعه ریلی و هوایی نسبت به تقویت زیرساخت‌ها اقدام کرد .

او افزود: از طرفی در حوزه ریلی کیفیت خدمات ارائه شده به مردم به‌نسبت سایر استان‌های کشور بسیار ضعیف است که همین موضوع موجب شده که گردشگری ریلی در آذربایجان غربی توسعه پیدا نکند.

معتمدیان گفت: همچنین نبود زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی موجب افزایش قیمت حمل کالا در استان شده که ثمره آن بالا بودن نرخ تورم و گرانی کالاها در آذربایجان غربی است.

استاندار ادامه داد: آذربایجان غربی تنها استان کشور است که با سه کشور خارجی مرز مشترک داشته و در اطراف آن ۱۰ فرودگاه بین‌المللی قرار دارد که متاسفانه از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده نشده است.

او تاکید کرد: ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان بالقوه است که توجه به این حوزه می‌تواند موجب درآمدزایی در استان شود.

معتمدیان گفت: برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقلی استان اولین ایستگاه باری استان در ارومیه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار آذربایجان غربی، او ۲۴ ساعته کردن مرزها و توسعه آنها و ایجاد کریدورهای جدید را از جمله برنامه‌های مهم استانداری آذربایجان غربی برشمرد و گفت: با توجه به جاذبه‌های طبیعی استان افزایش تعداد واحدهای بوم‌گردی، سرمایه‌گذاری در حوزه آب‌درمانی و ایجاد هتل‌بوتیک در بافت‌های تاریخی باید در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی قرار گیرد.

معتمدیان با بیان اینکه سیاست دولت مردمی‌سازی فعالیت‌ها است، اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی و گردشگری نیز از ظرفیت مردم باید استفاده شود و در این راستا استانداری آذربایجان غربی آماده حمایت از سرمایه‌گذاران است و برای تکمیل پروژه تله‌کابین ارومیه استانداری آماده همکاری است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای توسعه صنایع‌دستی در استان و کمک به فروش محصولات اتحادیه صنایع‌دستی در استان تشکیل شود و نیز نسبت به‌ برندسازی تولیدات استان اقدام شود.

او با اشاره به اینکه در حوزه احیای بافت تاریخی ارومیه دستگاه‌های مربوطه باید با یکدیگر همکاری داشته باشند، تصریح کرد: در این حوزه باید ضمن رعایت قانون نسبت به تامین رفاه و حل مشکلات مردم هم توجه شود.

معتمدیان همچنین خواستار تشکیل کمیته بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران استان شد و گفت: در راستای توسعه و رونق آذربایجان غربی مسئولان باید از نگاه سلیقه‌ای پرهیز کرده و هر مدیری که نگاه توسعه‌ای نداشته باشد از سمتش برکنار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست