اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: مردم و علاقمندان به تماشای مسابقات والیبال لیگ ملت های جهان مراقب کلاهبرداران سایبری فروش بلیط این مسابقات باشند.

سرهنگ اکبر نصرتی با اشاره به اینکه متاسفانه جرایم سایبری در حال افزایش است افزود: این جرایم سایبری به دلیل گسترش شبکه ها و فضای مجازی با توجه به نیازهای روز مردم صورت می گیرد که نیازمند آگاه سازی جامعه در خصوص این جرایم هستیم.

وی با اشاره به میزبانی هفته سوم مسابقات والیبال لیگ ملت های جهان گفت: فروش بلیط این دوره از مسابقات تنها به صورت اینترنتی زمینه وقوع جرایم سایبری را در استان فراهم کرده که نیازمند است مردم در این زمینه آگاهی کافی داشته باشند.

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه مجرمان سایبری با طراحی سایت های فیشینگ اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از مردم می کنند عنوان کرد: بلیط این مسابقات تنها از طریق دو سایت و پرتال شهرداری به آدرس WWW.URMIA.IR و همچنین WWW.SPORTCLUB.URMIA.IR با دامنه دات آی آر صورت می گیرد که مردم دقت کافی داشته باشند چرا با چند تغییر کوچک با این آدرس می توان سایت مشابه طراحی کرد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: مجرمان سایبری با تغییر کوچک به راحتی می توانند اقدام به کلاهبرداری کنند که مردم به سایت ها با دامنه های دات آی آر فقط مراجعه کنند و هنگام پرداخت قیمت بلیط در بخش نهایی خرید به پیام ها دقت کنند در آدرس های جعلی دو پیام قطع ارتباط و ارجاع به سایر سایت داده می شود.

سرهنگ نصرتی گفت: مردم به موارد مشکوک به محض ملاحظه به سایت پلیس فتا مراجعه کرده و یا بصورت تلفنی موارد را گزارش کنند تا در اسرع وقت به تخلفات رسیدگی شود.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری مسابقات جهانی والیبال در کشورمان، شهروندان جهت جلوگیری از افتادن در دام کلاهبرداران باید هنگام خرید اینترنتی بلیط مسابقات، تمامی نکات امنیتی را مد نظر قرار دهند و از سایت‌هایی که از منابع رسمی اعلام می‌شود بلیط را تهیه کنند.

سرهنگ نصرتی افزود: شهروندان قبل از وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی خود جهت خرید اینترنتی از صحیح بودن آدرس اینترنتی اطمینان حاصل کنند تا در دام صفحات فیشینگ نیافتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست