اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از روند واگذاری هیات های ورزشی به مدیران کل و برخی از افراد خاص تاکید کرد : هر چند اداره کل با این اقدام در صدد است تا از امکانات مدیران کل و ادارات‌ مربوطه استفاده کند ولی احساس می کنم این موضوع تاکنون به نتیجه خوبی نرسیده، بر همین اساس از اداره کل ورزش و جوانان می خواهیم هیات های ورزشی را به خود ورزشکاران واگذار کنند و روسای هیات ها ورزشکاران صاحب نام و افراد توانمند این حوزه انتحاب شوند.

علی مصطفوی در سومین جلسه شورای ورزش همگانی که در استانداری آذربایجان غربی  برگزار شد افزود: با توجه به شرایط ویژه استان توجه به دیپلماسی ورزشی با کشورهای همسایه برای توسعه همه جانبه ورزش استان و کشور توجه ویژه ای شود و باید سرانه ورزشی ارومیه را به استاندارد کشوری برسانیم.

وی با تاکید بر احداث خانه های ورزش روستایی در سراسر استان اظهار کرد : تعداد خانه های ورزش روستایی دراستان در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد باید افزایش یابد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تاسیس باشگاه های ورزشی خصوصی دراستان اظهار کرد: در برخی باشگاه ها شاهد استفاده نادرست وبی رویه از مکمل های دارویی هستیم که باید برخورد جدی انجام شود.

وی ادامه داد: قهرمانان ورزشی هر شهرستان شناسایی و برای اشتغال آنها اقداماتی انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندارآذربایجان ‌غربی افزود: با مطالعات و برنامه ریزی لازم باید سرانه ورزشی ارومیه را به استاندارد کشوری و جهانی برسانیم.

مصطفوی بااشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همه دستگاه های اجرایی استان  مردم را درجریان دستاورد های چهل ساله خود قرار دهند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: ۱۲  ‌پروژه  عمرانی ‌درحوزه ورزش دهه فجر امسال در استان به بهره برداری می رسد.

عبدالله چمن گلی افزود: در دهه فجر امسال در حوزه عمرانی ١٢ پروژه ورزشی در استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

چمن گلی با اشاره به اینکه بزرگترین معضل ورزشی کشور ما نداشتن اخلاق ورزشی است تصریح کرد: باید به آموزش و اخلاق ورزشی توجه جدی شود چرا که برای داشتن ورزش قهرمانی به این دو مورد نیاز جدی داریم.

وی ‌با تاکید بر اینکه درحوزه آموزش در کشور کم کاری شده است خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش استان این آسیب را شناسایی کرده و درسال جاری کلاس های آموزشی باحضور کارشناسان ورزشی کشور  برای تمامی مربیان ورزشی استان برگزار کرده است.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هیچ پروزه راکد ورزشی  در استان وجود ندارد اظهار کرد: تمامی پروژه های ورزشی استان با وجود مشکلات مالی همچنان در حال انجام هستند.

وی ادامه داد:  ‌سالن ورزشی آکادمیک والیبال ارومیه با٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی فروردین سال ٩٨ افتتاح خواهد شد.

چمن گلی با اشاره به اینکه در سال های گذشته ورزش های همچون کشتی،،‌بوکس و کاراته در استان جایگاهی نداشتند تاکید کرد: خوشبختانه بااقدامات انجام شده پیشرفت های چشمگیری در حوزه ورزش های انفرادی،گروهی،‌ بانوان و همگانی آذربایجان غربی انجام شده و درحال حاضر کاراته استان درجایگاه برتر کشوری بوده و چند کشتی گیر استان به تیم ملی دعوت شده اند.

وی ادامه داد:‌استادیوم سلماس، سالن های ۵ هزار نفری بوکان،‌ خوی،‌ مهاباد، چالدران و پیرانشهر و سالن تیراندازی مهاباد سال آینده افتتاح خواهند شد.

چمن گلی بااشاره به اینکه امکانات ورزشی استان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها٣٠ سالن ورزشی در استان فعال بود که اکنون به ٣٩٣ سالن ورزشی رسیده است.مطلبی مدیر کل امور شهری استانداری آذربایجان غربی هم تاکید کرد :شهرداران با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر با مصوبه جدید موظف هستند سازمان فرهنگی ورزشی ایجاد کنند و بقیه شهرداری ها هم باید واحد فرهنگی و ورزشی دایر نمایند.

وی ادامه داد : سال آینده اعتبارات خوبی در شهرداری ها برای ترویج حوزه ورزش اختصاص یافته است و متاسفانه یکی از چالش های اصلی نبود اشتغال قهرمانان ملی سطح استان است که باید در دستور کار قرار گیرد.

علیرضا عدل دوست قائم مقام شهرداری ارومیه نیز خاطرنشان ساخت : امسال مجموعه مدیریت شهری ارومیه حدود ۲۰ میلیارد تومان برای ورزش همگانی و قهرمانی هزینه کرده است و سال آینده از بودجه ۱۶ میلیارد تومانی سازمان فرهنگی ورزشی بیش از ۷۰ درصد به بخش ورزش همگانی و ارتقای شاخص های سلامت حوزه ورزش شهر هزینه می شود.

ولی حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی  هم گفت :جای مسوولان هیات ورزش های همگانی را در این جلسه خالی می بینم!

وی ادامه داد : اتفاقات خوبی در حوزه ورزش دانش آموزی استان در حال اجراست و درحال حاضر در اکثر مدارس ورزش صبحگاهی انجام می گیرد.

حسینی تصریح کرد : ۱۷ بهمن جاری اجلاس مشترک هیات های ورزشی و انجمن های ورزشی برگزار می شود و تفاهم نامه مشترکی بین این اداره و اداره کل ورزش و جوانان امضا می شود  و به مناسبت دهه چهلم انقلاب همایش پیاده روی دانش آموزی در سطح استان برگزار می شود

گفتنی است در سومین جلسه شورای ورزش همگانی که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ضمن تشریح عملکرد برنامه های ورزشی خود در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بیان دیدگاه‌های خود در راستای افزایش ورزش در سبد زندگی خانوارها و توسعه سلامت و نشاط عمومی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست