اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: وجود ادیان مختلف در این استان تابلویی زیبا از دیپلماسی فرهنگی و نمادی از زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان در ایران اسلامی است.

حجت الاسلام ناصر خدایاری در مراسمی که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت دهه مبارک فجر در کلیسای خلیفه گری کاتولیک ارومیه ترتیب یافته بود افزود: آذربایجان غربی به‌ویژه ارومیه به دلیل دارا بودن ادیان، اقوام و زبان های مختلف می تواند چهره زیبایی از دیپلماسی فرهنگی و بستر مناسبی برای زندگی توام با همدلی و یکپارچگی باشد.

وی  اظهارداشت: کنارهم قرار گرفتن کلیسا و مسجد در نقاط مختلف ارومیه نشان از اتحاد و یکپارچگی و زندگی صمیمانه اقوام و ادیان این سرزمین دارد و این ترکیب زیبا می تواند پیام فرهنگی ارزشمندی به جهان داده و مهر باطلی بر نقشه های شوم تفرقه افکنان بزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: دشمنان و دوستان ما هر دو موجب رشد و پیشرفت ما شده و باعث می شوند مسیر خود را با اقتدار طی کنیم.

حجت الاسلام خدایاری افزود: امروز همه ما از هر قوم و نژاد و زبان و دینی در کنار هم و در فضای دوستی زندگی می کنیم و هرگز این اجازه را به دشمنان نمی دهیم که خصومت را در بین ما حاکم کنند.

وی با اشاره به اهمیت تبادلات فرهنگی گفت: در دنیای سیاست، عامل موفقیت گره زدن دنیا به فرهنگ است زیرا هرچیزی که متکی به فرهنگ نباشد ناپایدار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل اتحاد و همدلی تمام ملت ایران از هر قوم و نژادی است و بدون تردید تمام ایرانیان در به ثمر رساندن این انقلاب مبارزه کردند که گواه روشن براین مدعا وجود شهدای بی شمار از بین اقلیت های دینی و سایر پیروان ادیان الهی است.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین با اهدای گل و لوح به روحانیان اقلیت های دینی از جمله اسقف اعظم توماس میرم ، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه، رییس انجمن آشوریان ارومیه و سایرشخصیت ها، ایام الله دهه فجر را به هموطنان مسیحی تبریک گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست