اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، کارآفرینان را پشتوانه دولت دانست و گفت: با پشتکار کارآفرینان و تجربه فعالان بخش تعاون و مزیت‌های این استان، امیدواریم روزی آذربایجان‌غربی پایتخت بخش تعاون کشور باشد.

سیدصولت مرتضوی در نشست با فعالان بخش تعاون آذربایجان غربی افزود: معدل رشد اقتصادی در کشور در حال حاضر ۶.۲ درصد است که در این خصوص شاهد پیشرفت های بسیار زیادی نسبت به سال های گذشته هستیم.

او ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ و نیمه اول ۱۴۰۰ دیپلماسی اخم و لبخند سبب توقف ۹۰ درصد نفتکش‌های مملو از نفت در آب‌های آزاد شده و عدم وجود بازار فروش، رکود اقتصاد نفتی در کشور را رقم زد.

مرتضوی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار موثری در راستای ارتقای شاخص های اقتصادی در کشور به ویژه رشد اقتصادی صورت گرفته، گفت: این شاخص در حوزه صنعت نفت کشور طبق اعلام بانک مرکزی به ۱۶.۵ درصد رسیده که رقمی بسیار قابل توجه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عبور جمهوری اسلامی ایران از رکود نیز اشاره کرده و افزود: دولت سیزدهم امروز با عبور از رکود اقتصادی به دنبال ثبات در کشور است.

مرتضوی همچنین با بیان اینکه فعالان تعاون و کارآفرینان، چشمه جوشان اشتغال کشور و پشتوانه فکری و اقتصادی دولت هستند، اضافه کرد: کارآفرینان و بخش تعاون، جلوه عدالت گستری نظام جمهوری اسلامی ایران و چشمه جوشان اشتغال کشور هستند.

او در ادامه کارآفرینان را پشتوانه دولت دانسته و افزود: با پشتکار کارآفرینان و تجربه فعالان بخش تعاون و مزیت‌های این استان، امیدواریم روزی آذربایحان‌غربی پایتخت بخش تعاون کشور باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صاحب‌نظران بر این باور هستند که دهه ۱۴۰۰ زمان رشد اقتصادی کشور ایران خواهد بود، تصریح کرد: مزیت‌های آذربایجان غربی در کمتر استانی وجود داشته و باید از ظرفیت ۵.۵ میلیون تن برداشت محصولات زراعی، در راستای رشد اقتصادی بیشتر این استان استفاده شود.

مرتضوی همچنین با بیان اینکه دولت حمایت گر و سیاست گذار بوده، افزود: دولت سیزدهم اساس را بر اقتصاد تعاونی و بخش خصوصی گذاشته و در صدد حمایت بیشتر از تعاونی‌ها و توسعه فرهنگ تعاون در کشور است.

او در پایان با اشاره به کارهای تخصصی در زمینه تعاون، اظهار کرد: اساس فعالیت بانک تعاون برای فعالان بخش تعاون در نظر گرفته شده و دولت سیزدهم اعتبار این بانک را در این خصوص افزایش داده است.

 استاندار آذربایجان غربی هم با اشاره به وجود حدود ٣هزار و ۵۰۰ تعاونی غیرفعال در استان، گفت: در راستای احیای این واحدهای تعاونی، نیازمند حمایت ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.

محمدصادق معتمدیان افزود: با توجه به تکلیف‌های قانونی و سهم ‌بخش تعاون در اقتصاد کشور و در راستای رسیدن به نقطه ایده‌آل، نیاز به بازنگری اساسی در نقش آفرینی حوزه تعاون هستیم.

او همچنین با درخواست اختصاص یک خط اعتباری ویژه برای آذربایجان غربی در راستای رونق حوزه تعاون، اظهار کرد: ما در آذربایجان غربی در مسیر احیای واحدهای تعاونی راکد و نیمه فعال گام بر می داریم و با همراهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این روند سریع تر و با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

استاندار آذربایجان غربی به نیاز واحدهای راکد و نیمه فعال به تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت نیز اشاره کرده و افزود: توجه و حمایت از  توسعه واحدهای تولیدی و تعاونی ها، از دیگر خواسته های شرکت های تعاونی و تولیدی در استان است که باید مورد توجه و حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرند.

معتمدیان همچنین با اشاره به امکان استفاده از ظرفیت کمیته احیای واحدهای نیمه فعال و غیرفعال، اضافه کرد: یکی از راه‌های میان‌بر و برنامه موثر دولت سیزدهم، فعالیت این کمیته بوده و احیای واحدهای نیمه راکد می تواند ارجح تر از شکل‌گیری یک واحد جدید باشد.

او در ادامه آذربایجان غربی را یکی از استان های فعال در حوزه تجارت بین‌الملل معرفی کرده و افزود: با فعال سازی دیپلماسی منطقه ای و فعال تر شدن پایانه های مرزی، تنها در سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات از مرز تمرچین انجام شد و این مسئله نشان از ظرفیت بالای پایانه های مرزی استان دارد.

معتمدیان همچنین به ظرفیت های حوزه معدن آذربایجان غربی اشاره کرده و افزود: با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعال سازی حوزه معدن و فرآوری محصولات معدنی در استان، شاهد رونق تولید و اشتغالزایی خواهیم بود.

او در پایان با تاکید بر اینکه فعالان بخش تعاون سرمایه های ارزشمند کشور هستند، بیان داشت: با رفع بسیاری از مشکلات پیش روی فعالیت تعاونی های استان به ویژه در بخش حقوقی، می توان شاهد رونق این بخش و ایجاد فرصت های جدید اشتغال بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست