اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دو هفته بعد از مفقود شدن ٣ کولبر اهل ارومیه در ارتفاعات مرزی و سکوت مسئولان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی برای شناسایی محل مفقود شدن آنها در بهمن اخیر منطقه سیلوانای ارومیه را مطرح کرد.

علی نیک زادثمرین در نشست علنی، مجلس شورای اسلامی گفت: مطلع شدیم ٣ نفر از شهروندان سیلوانای ارومیه دو هفته است گرفتار بهمن و برف شده‌اند و هیچ خبری از آنها به خانواده‌هایشان داده نشده است.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن تشکر از زحمات هلال احمر و نیروهای مسلح درخواست استفاده از روش‌های مختلف از طرف هلال احمر و نیروهای مسلح و وزارت امور خارجه برای شناسایی محل مفقود شدن این عزیزان را داریم.

دو هفته بعد از مفقود شدن ٣ کولبر ارومیه در ارتفاعات سکوت مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی شکسته شد و از نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرده اند تا موضوع شناسایی محل مفقود شدگان را مطرح کند!

پیشتر نیز برخی از فعالان مدنی استان از سکوت استانداری آذربایجان غربی و  برخی از نمایندگان مجلس در قبال این موضوع انتقاد کرده بودند.

در تمام این مدت تنها اظهار نظر رسمی مسئولان استان، مربوط به فرماندار ارومیه بود که گفته بود : «تداوم پیگیری‌های رسمی جهت اتخاذ تدابیر لازم برای جستجو، یافتن و استرداد مفقودین احتمالی ادامه دارد، کماکان برابر رایزنی‌های دیپلماتیک انجام شده، جستجوی موثر اتباع ایرانی در خاک ترکیه نیز در حال انجام است».

به گزارش کردپرس، حوالی ساعت ۱۱ روز جمعه ٢۴ دی ماه ٣ نفر از کولبران اهل ارومیه در ارتفاعات بینار منطقه مرگور این شهرستان مفقود شدند و پایگاه کوهستانی سیلوانا، هلال احمر و نیروهای مردمی روزها در جستجوی مفقودین بودند، در این میان گاهی به دلیل بردوت و کولاک برف عملیات جست و جو چند روز متوقف و دوباره از سر گرفته می شد، اما تا کنون نشانی از آنها دست نیافته اند.

دی ماه سال گذشته نیز ۵ نفر از کولبران روستای «کوران» بخش «صومای برادوست» ارومیه نیز در پی سقوط بهمن در عمق یک کیلومتری خاک ترکیه مفقود شدند. تا اینکه در هشتمین روز بعد از وقوع بهمن و در حالی که دیگر هیچ امیدی به زنده ماندن کولبران مدفون زیر آوار برف نبوده، مردمان «کوران» پس از ساعت‌ها جست‌وجو، موفق شده‌اند جسد یخ بسته ۵ کولبر کرد، را از زیر خروارها برف بیرون بکشند و به روستای خود بازگردانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست