اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر آموزش و پرورش گفت: ارتقای کیفی آموزش مهمترین مسوولیت این نهاد است که در ایام شیوع ویروس کرونا با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با معلمان آذربایجان غربی که از بستر شبکه شاد انجام شد، افزود : نیازمند ارزیابی سنجیده در ارزیابی موفقیت‌ها و کاستی ها هستیم و چگونگی ارتقای این آموزش ها مسوولیتی است که برعهده این وزارتخانه و مجموعه خلاق فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش امروزه مهمترین‌ ماموریت جامعه را برعهده دارد، اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت مسوولیت شکل دهی و هویت دادن به شخصیت، فرهنگ و تمدن سازی و پیشرفت جامعه را بر عهده دارد و این مسوولیت خطیری است که جامعه دارای تفکر، اندیشمند و فرهیخته فرهنگی آن را عهده دار است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جامعه فرهیخته فرهنگی باید خلاقیت خود را در راستای آموزش بکار گیرد، اظهار کرد: هیچ دوره ای در آموزش و پرورش غنی تر از تبادل اطلاعات و گفت و گوهای بین معلمان و تبادل دانش بین آنان نیست و از معلمان می‌خواهیم در اجتماعات خود شرایط را ارزیابی کنند و تبادل اطلاعات کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به تلاش این نهاد برای برقراری عدالت آموزشی گفت: برای اینکه عدالت آموزشی را گسترش دهیم باید ایده های خلاق ارائه شود و این لشکر فرهیخته معلمان همه فعال باشند.

وی درباره دغدغه های معلمان نیز بیان کرد: ما در کنار معلمان دانش سرا بوده و برای دفاع از حقوق آنان تلاش می کنیم.

وی ادامه داد: ما مصوبات صلاحیت معلمی را بررسی و ارائه کردیم و کسی بدون صلاحیت معلمی نمی‌تواند وارد آموزش و تدریس شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تلاش می شود انگیزه ای برای معلمان ایجاد شود تا افراد در مسیر کسب خلاقیت ها قدم بردارند و اگر رتبه بندی به شیوه صحیح انجام شود، تحولی عمیق را شاهد خواهیم بود.

حاجی میرزایی افزود: هشت هزار نیروی جدید پارسال در حوزه پرورشی به کار گرفته شد که این امر نشان می دهد، دغدغه اصلی وزارتخانه براین محور معطوف است.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برای بررسی وضعیت آموزشی آذربایجان غربی و حضور در چندین مورد افتتاح مدرسه و کلنگ زنی آنها، گفت و گو با معلمان و دانش آموزان و شرکت در شورای معاونان و شورای آموزش و پرورش روز پنجشنبه به این استان سفر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست