اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در وزارتخانه در ۲ حوزه راه و مسکن مشغول کار هستیم، گفت: در حوزه مسکن طبق نیاز مردم و تعهد دولت سالیانه یک میلیون مسکن باید بسازیم.

 رستم قاسمی روز جمعه در آیین بهره برداری از پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم افزود: اکنون در سطح کشور ۸ میلیون مستاجر داریم که حدود ۵۰ درصد از هزینه سبد این خانوارها مربوط به مسکن است که تصمیم داریم در این چهار سال ۴ میلیون واحد مسکن بسازیم.

قاسمی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی در تامین زمین جهت ساخت مسکن جزو استان‌های پیش رو است و در آذربایجان غربی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن عملیات اجرایی‌شان از امروز شروع خواهد شد که تقریبا به میزان نصف نیازهای ۴ ساله مردم، ثبت نام کننده داریم.  

او ادامه داد: پیشرفت در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان غربی بسیار خوب و قابل قبول است و امیدواریم با سرعت بیشتری زمین مساکن مورد نظر تامین و ساخت واحدها شروع شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری گفت: وضعیت راه‌های استان چندان مناسب نیست و یک عقب ماندگی در مقایسه با شاخص‌های کشوری دارد. که با اختصاص اعتبار مدنظر در این سفر، امیدواریم تحول خوبی انجام شود.

قاسمی اضافه کرد: امیدواریم در حوزه راهسازی نیز مانند گذشته شاهد پیشرفت خوبی باشیم البته در این شرایط اقتصادی جامعه جذب سرمایه گذار کار آسانی نیست اما اداره کل راه و شهرسازی اقدامات خوبی انجام داده است.

قاسمی با اشاره به ایجاد تغییرات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با مساکن مهر افزود: با تجاربی که در مسکن مهر کسب شد سعی کردیم یک تغییر و تحول اساسی در پیشبرد و اجرای طرح نهضت ملی پیش بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفا خانه سازی نیست بلکه شهر سازی است و تصمیم داریم برای مردم زمینه استفاده از تمام امکانات در بخش‌های بهداشتی، آموزشی و ورزشی و حمل و نقل فراهم شود.

پالایشگاه قیر ارومیه به بهره‌برداری رسید

در ادامه؛ واحد تولید روزانه یک هزار تُن قیر پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به فناوری نسل سوم در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

او در خصوص پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم ارومیه هم اظهار کرد: این پالایشگاه نقش خوبی در توسعه و بهسازی راه‌های استان می‌تواند داشته باشد که امیدواریم برای استان منشا خیر و برکت باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی روز جمعه در این مراسم گفت: واحد تولید قیر پالایشگاه ارومیه مجهز به فناوری نسل سوم با ظرفیت تولید روزانه حدود یک هزار تُن از این محصول شده و قادر به تامین بخش عمده نیاز پروژه‌های راهسازی کشور است.

سید محسن حمزه‌لو با اشاره به اینکه این پالایشگاه مجهز به فناوری نسل سوم تولید قیر، با ۲ هزار میلیارد ریال راه اندازی شده است، اظهار کرد: پالایشگاه قیر ارومیه به عنوان نخستین واحد صادرکننده قیر در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

او ادامه داد: پالایشگاه قیر ارومیه محصولات مطابق با تکنولوژی‌های نسل سوم تولید می‌کند و تولیدات این واحد با محوریت کاهش آلودگی محیط‌ زیست، بهره‌وری انرژی و کمک به ارتقای صادرات فرآورده‌های غیرنفتی تهیه و عرضه‌ می‌شود. این پالایشگاه ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن قیر را دارد که این میزان بیش از نیاز داخل استان است.
رییس جمهور و هیات همراه صبح امروز، جمعه در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم به آذربایجان غربی سفر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست