اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: ۹۵کارگزاری صندوق بیمه‌ای کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان فعال است.

سیروس محمودیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان برگزار شد با اشاره به فعالیت ۹۵ کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله می توانند با عضویت در این صندوق بیمه ای از خدمات آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ضریب پوشش بیمه ای این صندوق در آذربایجان غربی بسیار پایین و ۱۸ درصد است، گفت: در حال حاضر در حدود ۱۰۰ هزار نفر عضو صندوق هستند و بیمه ۲٠ هزار نفر در استان منقطع شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: از طرف صندوق به ۱۷۲۶ نفر مستمری بازنشستگی و به ۳۵۱ نفر مستمری ازکارافتادگی پرداخت می شود.

محمودیان با ابراز تأسف از اینکه مناطق محروم از پوشش بیمه ای منتفع نیستند، تصریح کرد: مستمری بازنشستگی، مستمری ازکار افتادگی، مستمری به بازماندگان، انتقال سوابق به سایر صندوقهای بیمه ای، ۴ خدمتی است که این صندوق بیمه ای به جامعه هدف ارائه می کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان یک بیمه دولتی و برخوردار از یارانه دو برابری دولتی است، گفت: ضروری است این فرهنگ بیمه‌ای برای افزایش ضریب پوششی در استان ترویج یابد.

محمودیان با ابراز تاسف و انتقاد از وضعیت موجود عنوان کرد: متاسفانه هر اندازه مناطق محروم‌تر شده، انتفاع آنها از بیمه کمتر شده است.

او تاکید کرد: برای افزایش ضریب بیمه باید تمامی دستگاه‌ها با یکدیگر وحدت رویه داشته و فرهنگ بیمه را ترویج دهند چرا که ترویج فرهنگ بیمه یک رسالت است.

وی با بیان اینکه اقشار تحت پوشش این بیمه بسیار گسترده است تصریح کرد: با وجود اینکه این بیمه برای عشایر و روستایی است اما تمامی نویسندگان، فعالان حوزه کتاب، هنرمندان، ورزشکاران و خبرنگاران را دربرمی‌گیرد و صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌ غربی آماده امضای تفاهم‌نامه با خانه مطبوعات استان برای بیمه کردن خبرنگاران و خانواده‌های آنان است.

محمودیان اظهار داشت: هر کسی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال داشته باشد می‌تواند متناسب با سطح درآمدی خود به سهولت در بیمه عضویت داشته باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۰ هزار بیمه شده اصلی در استان وجود دارد که ۲۰ نفر از آنان برای تمدید بیمه خود مراجعه نکرده‌اند که ناشی از فعالیت کم کارگزاری‌ها، موانع اقتصادی و اطلاعات غلط برخی بیمه‌های بازرگانی به مردم بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست