اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس جمهور گفت: این اطمینان را می‌دهیم که در مسیر احیای دریاچه ارومیه، کشاورزی و معیشت مردم مورد آسیب قرار نخواهد گرفت و حق مردم در جای خود محفوظ است.

سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه، با تبریک ایام با سعادت ماه شعبان، روز پاسدار را به همه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت و اظهار کرد: استان آذربایجان غربی و مناطق مرزی کشورمان سال‌ها شاهد جانفشانی پاسداران، بسیجیان، ارتشیان، سپاهیان و همه نیروهای مسلح و امنیتی و مردمی برای تامین امنیت بوده است.

رئیس جمهور گفت: طرحی که امروز افتتاح شد، یک طرح ملی است که اگر چه در ارومیه احداث شده است، اما منافع آن صرفاً مربوط به این استان و آذربایجان شرقی نیست بلکه مربوط به منطقه و سراسر کشور بوده و نشاندهنده اهمیتی است که جمهوری اسلامی و دولت مردمی برای حیات دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط‌زیست قائل است.

او افزود: این طرح و این سامانه هم با نگاه ویژه و توجه ویژه دولت سیزدهم و اهتمام ویژه همه دست اندرکاران از جمله وزیر نیرو، دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه، قرارگاه سازندگی، مهندسان و کارگران ایرانی به سرانجام رسیده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ‌این‌ طرح با پیگیری در همه بخش‌ها به نتیجه رسیده است، اضافه کرد: همت برای انجام کار خیلی مهم است که باید در کنار برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی تاکید کرد: البته این اطمینان را می‌دهیم که در مسیر احیای دریاچه ارومیه، کشاورزی و معیشت مردم مورد آسیب قرار نخواهد گرفت و حق مردم در جای خود محفوظ است.

رییسی تاکید کرد: در حال حاضر جهاد تبیین و روشنگری یک‌ وظیفه است و باید به نسل جوان گفته شود که در گذشته چه‌ وضعیتی بوده و چه ناامنی‌هایی داشته‌ایم.
رییس جمهور یادآور شد: تا این وحدت و ‌انسجام‌ وجود دارد، توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان به نتیجه نمی‌رسد هر چند دشمن همیشه به دنبال تفرقه است ولی تا وقتی که روح برادری در جامعه وجود دارد، نمی‌تواند موفق شود.
رئیسی افزود: با اتحاد بین قوا و مسئولان و دولت و مجلس، پروژه‌های نیمه تمام حتما به سامان خواهد رسید.
او همچنین با تبریک سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را الگوی همه بشریت و نقطه مشترک اعتقاد و باور پیروان همه ادیان معرفی کرد و ادامه داد: آذربایجان غربی شاهد جانفشانی های پاسداران و نیروهای مسلح برای امنیت منطقه بوده و برگزاری این مراسم‌ هم به برکت امنیت موجود منطقه است که مرهون پاسداران و نیروهای مسلح هستیم.
رییس جمهور اضافه کرد: وحدت و انسجام ملی در این منطقه بین پیروان ادیان و مذاهب، موج می‌زند که دشمن این را نمی‌خواهد و نمی‌خواهد ما کنار هم بنشینیم و این چنین یک‌ طرح بزرگ را جشن بگیریم.
رییس جمهور با بیان اینکه این طرح در راستای احیای دریاچه ارومیه به همه کشور ارتباط دارد؛ یادآور شد:‌ این‌ طرح نشان دهنده اهمیت دادن جمهوری اسلامی ایران به دریاچه ارومیه است.
آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: این یک حرکت جمعی است برای احیای دریاچه ارومیه که تاثیرگذار بر محیط زیست و هم جلوه انسجام و وحدت ملی است.
تونل انتقال آب از سد کانی سیب پیرانشهر به سمت دریاچه ارومیه توسط رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.
پروژه عظیم‌ تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب از سد کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه که از سال ۱۳۹۴کار اجرایی آن آغاز و در هشت ماه گذشته روند ترمیم و رفع مشکل آن با سرعت دنبال شده بود، با حضور و دستور آیت الله سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.
در این آیین که علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه،ه سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، فرماندهان و مسولات قرارگاه خاتم الانبیا و همچنین برخی دیگر از مسوولان کشوری و استانی حضور داشتند، با دستور رییس جمهور روند انتقال آب از سد کانی سیب به صورت رسمی آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست