اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص شناسایی و دستگیری کشته شدگان اعتراضات اخیر در مهاباد به وزیر کشور فرصت دادە شدە و در صورت عدم رسیدگی لازم سوال به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.

جلال محمودزاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کردپرس اظهار کرد: امروز سه شنبه ١٠ آبان ماه، وزیر کشور همراه چند تن از معاونان در کمیسیون شوراها و امنیت داخلی حضور بهم رساندند و در این جلسه سوال کشته شدگان اعتراضات اخیر در مهاباد از سوی بنده مطرح شد.

او با اشاره به کشته شدن ۶ شهروند مهابادی طی ٢ روز ادامه داد: اسامی کشته شدگان و چگونگی وقوع این حوادث را در کمیسیون مطرح کردم و از وزیر کشور درخواست کردم تا در اسرع وقت طی کار کارشناسی مشخص شود که چه کسانی به صورت مستقیم به این شهروندان شلیک کرده اند و همچنین باید به دادگاه معرفی شوند.

نماینده مهاباد بیان کرد: وزیر کشور هم دستور داد تا سریعا پرونده قضایی ۶ نفر از کشته شدگان تشکیل شود و با همکاری قوه قضاییه و نهادهای امنیتی، افرادی که به مردم شلیک کرده اند، شناسایی و دستگیر شوند تا برخورد لازم با آنها انجام بگیرد.

محمودزاده اظهار کرد: همچنین مقرر شد کمیسیون شوراها و امنیت داخلی مجلس هم به مسئله ورود کرده و به پردازش اطلاعاتی را که توسط وزارت کشور و توسط (کارشناسان کشوری و استانی) جمع آوری می شود، اقدام کند.

او با اشاره به تیراندازی به کولبران در مبادی مرزی نیز اضافه کرد: در مورد  کشتن کولبران نیز از وزیر کشور سوال شد و ایشان اعلام کرد به زودی نقشه راه، برای حل مسئله کولبران تدوین می شود که در قالب معاملات خروج مرزی و با همکاری شرکت تعاونی کولبران، معابر رسمی از سوی وزارت کشور تعیین می شود تا  همانند سال های قبل کولبران بتوانند از طریق معابر رسمی کالاهای تعریف شده دولت را وارد کنند.

نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: در کمسیون مذکور یک ماه به وزیر کشور فرصت داده شد تا در خصوص دو موضوع مطرح شده(کشته شدگان اعتراضات مهاباد) و (کولبران) رسیدگی لازم را انجام دهند در غیر این صورت پس از یک ماه، سوال به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.

محمودزاده در پایان در خصوص ضمن تایید اختلال گسترده در اینترنت مهاباد و کشور گفت: این موضوع به همراه ١۵ تن دیگر از نمایندگان مجلس از وزیر ارتباطات سوال و درخواست شده تا به زودی در این باره چاره اندیشی کنند چرا که زیرساخت ها و پلتفرهای  داخلی پاسخگوی نیازهای کشور نیست و نمی تواند بستر لازم را فراهم کند و مقرر شده که وزیر ارتباطات هم در کمیسیون صنایع حاضر شود و در این باره پاسخگو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست