اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  :  مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و جمعیت تحت پوشش بیماران خاص استان را هم سه هزار و ۹۴۲ نفر تشکیل می دهند.
فریده جعفری در یک نشست خبری با اشاره به این که ۶۲/۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: از این تعداد ۵۲ درصد صندوق روستاییان ۲۷ درصد صندوق همگانی ۹ درصد صندوق کارکنان دولت ۴ درصد سایر اقشار و یک درصد نیز ایرانیان را شامل می‌شود.

او ادامه داد: تعداد جمعیت تحت پوشش بیماران خاص استان سه هزار و ۹۴۲ نفر در بخش دیالیز، پیوندکلیه،تالاسمی،هموفیلی و ام اس هستند که از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیمه سلامت با یک هزار و ۲۷۰ مرکز شامل داروخانه ها،بیمارستان ها و مطب ها طرف قرارداد است گفت:در طول یکسال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه های درمان بیماران توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

جعفری تصریح کرد: این هزینه برای اسناد ارائه شده توسط موسسه‌های دولتی، دانشگاهی و موسسه‌های خصوصی توسط بیمه سلامت این استان پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه‌سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ١٢ درصد این هزینه ها مختص بیماران خاص تحت پوشش بخش‌های دیالیز، پیوند کلیه، تالاسمی، هموفیلی و ام اس بوده است.

او تاکید کرد: ۸۵ درصد از بیمه شدگان بیمه سلامت استان هیچ مبلغی را بابت حق بیمه به اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی پرداخت نمی‌کنند.

به گفته جعفری؛ از اول تیرماه ۱۴۰۰ هیچگونه دفترچه کاغذی چاپ نمی شود و خدمات دفترچه ای بیمه سلامت بصورت الکترونیکی ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست