اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / عبدالسلام معروفی : یکی از وظایف اصلی یک استاندار بعد از انتصابش ، انتخاب و انتصاب مدیران در حوزه و عرصه های مختلف از حوزه معاونت گرفته تا مدیران کل ، فرمانداری ،بخشداری و حتی دهیاران می باشد . اما وقتی یک مدیر غیربومی برای یک استان انتخاب می شود پروسه معرفی و انتصابش تا حدود زیادی سخت تر خواهد بود و بدلیل عدم شناخت از مدیران و فضای سیاسی حاکم این مشکل چند برابر می شود و این مساله در خصوص سیزدهمین استاندار آذربایجان غربی تاکنون بیشتر خودنمایی کرده است.

محمد مهدی شهریاری مهرماه سال ۹۶ سکان هدایت استانی را بدست گرفت که بدون شک یکی از حساس ترین ، پرحاشیه ترین و پرچالش ترین استان های کشور و در کنار همه این مسایل کمتر توسعه یافته ترین منطقه است که بعد از ۱۵ ماه مدیریت این مهم به خوبی برای او عیان شد و در مسیر انتخاب مدیران به خوبی این مساله خود را نشان می دهد.

سهم خواهی جریان های سیاسی ، افراد ، اشخاص ، ستادهای فعال در انتخابات و از همه مهم تر برخی از نمایندگان ملت در پروسه انتخاب مدیران ، فرمانداران و بخشداران یک داستان دنباله دار و ناتمام است و این مساله در دولت تدبیر و امید به عنوان یک دولت اعتدال گرا که برگرفته از جریان اصطلاحات و سازندگی است بیشتر خودنمایی می کند.

حال این پروسه انتخاب در یک استان قومیتی و مذهبی هم حساسیت های خاص خودش را دارد و هر قوم و مذهبی درخواست جداگانه ای از نماینده عالی دولت پیدا می کند. از یک طرف دیگر سازمان امور استخدامی دولت تدبیر و امید با یک بخشنامه سنگین ، سنگ بزرگی را پیش پای مدیرانش در کشور گذشت و با یک بخشنامه ابلاغی دستور داد افرادی در مناسب اداری و مدیریتی بکار گمارده شوند که حتما از بدنه وزارتخانه های مربوطه از جمله وزارت کشور و دارای ردیف استخدام رسمی باشند ، مساله ای که در دولت قبل و در ساختار قبلی به راحتی حل شد و دولت نهم و دهم صدها نفر را وارد چرخه مدیریتی وزارتخانه های غیر مرتبط کرد. چالشی که در دولت تدبیر و امید به یک بحران تبدیل گشت و دست این دولت در حنا ماند و مدیرانش در پروسه انتخاب و انتصاب با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و می کنند.

در کنار این مسایل و چالش ها و موانع یکی از اصلی ترین موارد پیش رو دخالت بیش از حد  برخی از نمایندگان مردم در خانه ملت و سهم خواهی صاحبان و ستادهای و این نمایندگان است که معمولا استاندار را با چالش جدی مواجه می کند.
هرچند یکی از ایرادهای سیزدهمین والی آذربایجان غربی تعلل و تاخیر در معرفی مدیران و فرمانداران بود و به رغم  همه حواشی و چالش های پیش رو فعلا مدیران دور قبل  بر سر کار می باشند ، اما عدم شناخت اولیه شهریاری ، سنگ اندازی ها ، کار شکنی ها و بسیاری از موانع پیش رو باعث شد تا استقلال قوا و انتصابات زیر سوال برود و استاندار نتواند آنطور که شایسته است در این مسیر گام بردارد.دخالت گاه و بیگاه برخی از  نمایندگان در حوزه های مختلف و بعضا کارشکنی عده ای از آنها مسیر انتخاب را برای استاندار سخت تر کرده و این مساله باعث شده تا استاندار نتواند به انتخاب مدنظر خود دست یابد.

حال که به انتخابات ۹۸ نزدیک می شویم و بدون شک برخی از نمایندگان به دنبال ایجاد پایگاه بیشتر در برخی از مناطق و همراه کردن مدیران برای کسب رای و یا سهم خواهی خواهند بود و یا با تذکر و مصاحبه خواستار امتیازگیری از دولت و نماینده عالی اش در استان حرکت خواهند کرد ؛ پیشنهاد می شود ضمن رعایت حفظ استقلال قوا نباید طوری اقدام گردد تا این موانع باعث ایجاد چالش و سنگ اندازی و همچنین مشکل تراشی در پروسه انتخاب مدیران و روسای سیستم اداری در بخش های مختلف شده و باعث هدر رفت انرژی و نیروهای سازمانی شود و استانی که بیشتر از همیشه به همگرایی و تلاش نیاز دارد با سنگلاخ های مدیریتی روبرو گردد.

یک پاسخ

  1. سلام ، به مطلب خوبی اشاره فرمودید ، چون تبلیغات زود هنگام ، غیر رسمی و غیر قانونی نمایندگان برای انتخابات سال آینده شروع شده است و نمایندگان از این به بعد سعی خواهند کرد بیشتر در شهرستانهای حوزه انتخابیه خودشان حاضر باشند و هر گونه دستاورد و موفقیت دولت را به نام خودشان مصادره کنند ، لازم است تیم استانداری مواظب شیطنتهای آنان باشند و فرمانداران سعی کنند انتخاباتی سالم و صادقانه برگزار کنند و آلت دست نمایندگان نشوند،به نظر بنده تعداد زیادی از نمایندگان فعلی گل آفتابگردان هستند و باید خیلی مواظبشان بود ، در نهایت از مطلب به هنگامتان سپاسگذارم جناب معروفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست