اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل ارشاد آذربایجان ‌غربی گفت: باید شهرک صنعتی مخصوص صنعت چاپ در استان تاسیس شود تا ازاین طریق استان به قطب چاپ در کشور تبدیل شود.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی صنعت چاپ، اظهار کرد: هم اکنون دو هزار و ۲۰۰ نفر در صنعت چاپ استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال دارند.

او ادامه داد: متاسفانه بیشتر چاپخانه‌های آذربایجان ‌غربی ضعیف و دارای مشکلات فراوانی هستند و حتی معلوم نیست متولی آنها کیست و بنابراین چاپخانه‌داران باید هدف‌گذاری لازم را داشته و چشم‌اندازی برای آینده خود ترسیم کنند.

خدایاری افزود: برای راه‌اندازی هر چاپخانه ۳۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود و با توجه به اینکه این صنعت در اشتغال‌زایی و رفع بیکاری تاثیرگذار است، بنابراین حتی یک نفر نیز نباید در این صنعت بیکار شوند و باید این صنعت استمرار داشته باشد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید صنعت چاپ در آذربایجان ‌غربی احیا شود گفت: این استان مرزی که با چهار کشور همسایه است، دروازه ایران به سوی اروپا بوده و بنابراین باید این فناوری در آذربایجان ‌غربی مهیا باشد و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این حوزه را شناخت.

خدایاری به لزوم راه‌اندازی شهرک صنعتی ویژه چاپ در استان تاکید کرد و گفت: باید در این شهرک صنعتی، صنعت نشر و صنعت چاپ به صورت جداگانه وجود داشته باشد و با توجه به اینکه آذربایجان‌ غربی در چاپ صنعتی از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است باید در این زمینه فعال بود.

 او با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های مرزی استان در بحث چاپ استفاده بهتر شود، اظهار کرد: احیای پیشینه چاپ استان و تاسیس موزه چاپ وکتابت مسئله مورد بحث اداره ارشاد و اتحادیه چاپخانه داران است که بزودی این موزه افتتاح خواهدشد که زمینه ساز شناساندن پیشینه چاپ استان باشد.

مدیر کل ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲۴ عنوان کتاب در استان منتشر شد، ادامه داد: در حال حاضر ۲۳۰ چاپ دیجیتال و۹۰ چاپ افست در استان فعالیت دارند.

او در پایان با اشاره به اینکه فعالان صنعت چاپ می‌توانند تا ۱۵ شهریورماه از تسهیلات کرونا بهره‌مند شوند، گفت: برای هر فرد آسیب دیده از کرونا مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است و از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تعداد ۱۸مورد واحد صنعتی چاپ و ۵۰ کارگر این واحدها واجد دریافت تسهیلات کرونا شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست