اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک است که ترمز افزایش قیمت ها در حوزه مسکن بریده شود. کمر اجاره نشینان ها زیر بار گرانی مسکن خم شده و سهم هزینه مسکن به سطوح بی سابقه ای رسیده است.

کمال حسین پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با دفاع از حقوق همه مسلمانان و مستضعفین جهان و نفی هرگونه سلطه پذیری و سلطه جویی و عدم تعهد در برابر قدرت های سلطه گر، تمام معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم زد، لذا کینه و دشمنی غرب نسبت به جمهوری اسلامی برخاسته از خصوصیات ذاتی انقلاب است و این دشمنی هر بار به شکلی نمایان می شود، اما غرب و ایادی آن در منطقه بدانند که با راهزنی، قطعنامه و تحریم راهی از پیش نمی برند.

وی افزود: غرب بداند که جمهوری اسلامی ایران اهل گفت و گو و مذاکره است، اما منطق زور را به هیچ عنوان در طول تاریخ ۵۰ ساله خود نپذیرفته و نمی پذیرد. دشمنان این مرز و بوم بدانند که مولفه های قدرت ایران اسلامی با تکیه بر عقلانیت و معنویت به شدت تقویت شده و عمق راهبردی آن در سراسر جهان گسترش یافته و بسیاری از پیشرفت های علمی و فناوری کشور در گرماگرم دشمنی غرب و شرایط تحریم به دست آمده است.

نماینده مردم سردشت در مجلس با بیان اینکه چرا عده ای مشکلات امروز کشور و تحریم های غرب را به موضوع هسته ای ربط می دهند؟، گفت: مگر قبل از موضوعیت یافتن انرژی هسته ای غرب با انقلاب اسلامی دشمنی نداشت؟ مگر از همان ابتدای انقلاب ما را تحریم نکردند؟ مگر هشت سال جنگ را به امید متوقف کردن انقلاب بر ما تحمیل نکردند، مگر سرداران و دانشمندان ما را ترور نکردند، مگر بمب شیمیایی بر سر ملت ما نریختند؟ غرب در نیم قرن اخیر چه دشمنی در حق ملت ایران می توانست انجام دهد که انجام نداده است.

حسین پور در ادامه تاکید کرد: دشمنان ما بدانند که انقلاب اسلامی با درایت رهبر دانشمند خود، راه خود را به سوی قله های عزت و اقتدار به سرعت می پیماید و گام هایش راسخ تر از همیشه است.

وی گفت: متاسفانه بدنه اداره کشور کم تحرک است و این بدنه نیاز به بازنگری جدی دارد تا بتواند همسو  و همگام با رئیس جمهور اهداف دولت مردمی را پیش ببرد. امروز در سیستم اداری کشور تعهد، کار جهادی و شبانه روزی کمرنگ شده و فقدان مدیریت صحیح هزینه های هنگفتی را به مردم تحمیل کرده است، لذا بیش از هر زمان دیگری نیاز به تزریق امید و خلاقیت در بدنه اداری کشور داریم و این امر جز با تغییرات اساسی در ساختار و سازماندهی مجدد نیروهای اداری و شفافیت در تمام امورات ممکن نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش افسارگسیخته نرخ قیمت مسکن، تصریح کرد: نزدیک است که ترمز افزایش قیمت ها در این حوزه بریده شود. کمر اجاره نشینان ها زیر بار گرانی مسکن خم شده و سهم هزینه مسکن در سبد هزینه خانوارها به سطوح بی سابقه ای رسیده است، بنابراین دلسوزان کشور باید هرچه سریع تر در این رابطه چاره اندیشی کنند.

حسین پور خطاب به رئیس جمهور گفت: معیشت بازنشستگان به شدت در تنگنا قرار گرفته و انتظار این است که در دوران بازنشستگی معیشت و هزینه درمان فرد بازنشسته تامین شود، چرا اینگونه نیست؟ دولت مردمی با رعایت شان بازنشستگان به حل مشکلات معیشتی  و ترمیم حقوق آنها اقدام کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در ادامه با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه اش گفت: ۳۵ سال از بمباران شیمیایی سردشت می گذرد و بمباران شیمیایی سردشت سند توحش غرب، نماد حقوق بشر آمریکایی و انفعال نهادهای بین المللی است. متاسفانه در سال های گذشته به ظرفیت های منحصر به فرد شهرستان سردشت به درستی توجه نشده است و بیشترین گله و شکایت از بیکاری و فقدان اشتغال است که این موضوع جوانان سردشت را به سمت مهاجرت سوق داده و رسیدگی به این موضوع یکی از دغدغه های مردم سردشت نیازمند تدبیر است.

نماینده مردم سردشت خواستار بازگشایی بازارچه های مرزی حوزه انتخابیه اش شد و بیان کرد: چرا بازار بزرگ اقلیم کردستان عراق را در دست بیگانه قرار داده ایم؟ این همان خودتحریمی است که ما در بسیاری از حوزه ها درگیر آن هستیم.

حسین پور همچنین خواستار بهبود وضعیت راه های مواصلاتی حوزه انتخابیه اش شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست