اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : این روزها حال مردم کشورم خوب نیست و نزدیک به دوسال از شیوع بیماری ویروسی بنام کرونا با انواع مختلف میگذرد با وجود توصیه های فراوانی که از سوی وزارت بهداشت گرفته تا تک تک کادر درمان مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی می دهند اما انگار گوش کسی بدهکار نیست.

آمار ابتلایان، فوتی هایی که علوم پزشکی استان هرروز اعلام می کند روند روبه رشد شیوع کرونای دلتا را نشان می دهد.

تختهای بیمارستان های دولتی و وابسته به علوم پزشکی پر شده و دست به دامان بیمارستان های خصوصی برای مداوای بیماران شده اند، کادر درمان سرم بدست بر سرکارند اما عده ای هنوز به عمق فاجعه پی نبردند و نمی دانند که اگر به گشت وگذارها و دورهمی های خود ادامه دهند هیچ تضمینی نیست که در کثری از ثانیه با مرگ رو برو نشـوند و نمیرند.

روزی نیست که خبر فوت یا ابتلای کسی به کرونا را نشنویم

زکی زاده یکی از شهروندان ارومیه از اوضاع بد موجود در شهر بدلیل شیوع کرونا ابراز تاسف کرد و به ایسنا گفت: روزی نیست که از درگیری اعضایی از اقوام، دوست و آشنا به کرونا باخبر نشویم و این یک فاجعه است.

وی اظهارکرد: باوجود این هجمه از اطلاع رسانی و خبرهایی که نشان می دهد باید هرکس مراقب سلامتی خود باشد و از تجمعات خودداری کند اما کمتر کسی است که رعایت کند. حتما باید عزیزی از دست بدهند تا تازه از خواب غفلت بیدار شوند!

برخی از کادر درمان سُرم بدست شیفت هستند

ملکی از پرستاران کادر یکی از بیمارستان های مرجع کرونا با افسوس از شرایط بد بیمارستان به ایسنا گفت: روز به روز بر تعداد بیماران کرونایی اضافه می شود و این مسئله با توجه به شرایط تخت و ظرفیت بیمارستان نگران کننده است.

وی بااشاره به حال و روز بد کادر درمان نیز گفت: پرستاران و فعالین بیمارستانی با وجود خیل کثیر بیماران حال خوشی ندارند و شده که برخی همکاران سرم بدست سر شیفت می مانند.

این پرستار جوان از مردم خواست بخاطر حفظ جان خود و عزیزانشان از تجمعات و گشت و گذار بپرهیزند و تا واکسینه شدن درصد قابل توجهی از جامعه همچنان با قوت به رعایت پروتکلها ادامه دهند.

متوقف کردن موج پنجم به همدلی همگانی نیاز دارد

علی مصطفوی، معاون استاندار آذربایجان غربی نیز در جلسه اضطراری قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان با بیان اینکه کرونای دلتا با سرعت بیشتری منتقل می شود از شهروندان خواست پروتکل های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

وی بر لزوم مدیریت تولید این بیماری تاکید کرد و با بیان اینکه لازمه توقف موج پنجم همدلی همگانی است، گفت: مردم از شرکت در تجمعات بپرهیزند تا بیش از این شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در استان نباشیم.

مراجعین به مراکز ۱۶ ساعته افزایش یافته است

جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت وگو با ایسنا افزود: به جز تخت های جدید بیمارستان مطهری و  بیمارستان زنان دکتر مهزاد با یک بخش اختصاصی بیماران کرونایی بیمارستان های طالقانی و امام خمینی(ره) تخت خالی ندارند.

وی تاکید کرد: از ۲۴ مرداد تمام بیمارستان ها به بیماران کرونایی تخصیص داده می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بابیان اینکه تعداد مراجعین به مراکز ۱۶ در استان افزایش یافته و این نشان دهنده افزایش تعداد بیماران در استان است، بااشاره به آخرین وضعیت مبتلایان کرونایی در استان افزود: ۱۸۴۳ بیمار سندرم تنفسی در بخش های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۹۳۲ مورد مشکوک و مابقی قطعی هستند.

وی بااشاره به فوت ۳۱ نفر در اثر کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، فوتی های کرونایی استان را تاکنون ۵۲۳۸ مورد اعلام کرد.

آقازاده بابیان اینکه ۲۸۲ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند، تصریح کرد: حال ۶۶ نفر وخیم و به ونتیلاتور متصل هستند.

رییس دانشگاه عروم پزشکی استان از ثبت ۹۸۰ مورد کرونایی جدید در استان خبرداد و گفت: آمار مبتلایان به کرونا در استان تاکنون به ۲۱۹ هزار و ۸۱۷ مورد رسید.

وی با اشاره به علت ازدحام در مراکز  واکسیناسیون استان طی دو روز گذشته گفت: طی هفته گذشته سهمیه واکسن دریافت نکرده بودیم اما خوشبختانه واکسن رسید و به اندازه کافی موجود است.

آقازاده ادامه داد: طی بازدید اخیری که انجام شد ترافیک برای واکسیناسیون در مراکز کمتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به امار واکسیناسیون در استان نیزخاطرنشان کرد: تاکنون ۷۱۴ هزار و ۶۵۲ نفر علیه کرونا واکسینه شدند.

وی تاکید کرد: مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده، از تجمعات بپرهیزند و  در موعد مقرر پس از ثبت نام در سامانه سلامت برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست