اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه سهمیه بخش کشاورزی را کاهش داده است. با این حال سهمیه حق آبه بخش کشاورزی نباید از محل خروج سدها تعیین شود و پرت آب در مسیر کانال طبق مصوبه وزارت نیرو نباید به حساب بخش کشاورزی در نظر گرفته شود.

به نقل از ایرنا؛ علیمراد اکبری روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش آب جهاد کشاورزی مهاباد افزود: هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر از سهمیه بخش کشاورزی از اعتبارهای ستاد احیای دریاچه ارومیه باقی مانده است که هنوز تامین نشده است.

وی با بیان اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه سهمیه بخش کشاورزی را کاهش داده است، ادامه داد: از محل اعتبارهای ستاد دریاچه ارومیه برای اتمام طرح های آبیاری تحت فشار و سامانه های نوین آبیاری در راستای جبران کاهش حق آبه بخش کشاورزی هزینه خواهد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: کاهش حق آبه و سهمیه بخش کشاورزی نیازمند اجرای الزامات همچون تکمیل طرح های آبیاری تحت فشار و تجمیعی است که باید به مرحله اجرا برسد.

اکبری تاکید کرد: سهمیه حق آبه بخش کشاورزی نباید از محل خروج سدها تعیین شود و پرت آب در مسیر کانال طبق مصوبه وزارت نیرو نباید به حساب بخش کشاورزی در نظر گرفته شود.

ستاد احیای دریاچه ارومیه سالانه هشت درصد حق آبه کشاورزی را کم می کند

 نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: سهمیه آب بخش کشاورزی این شهرستان از ۱۴۰ میلیون متر مکعب در سال به ۸۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته که جوابگوی تولیدات بخش کشاورزی این شهرستان نیست.

جلال محمودزاده با اشاره به اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه سالانه هشت درصد حق آبه بخش کشاورزی را کم کرده است، اضافه کرد: مقرر بود که میزان آب بخش کشاورزی متناسب با اجرای طرح های آبیاری تحت فشار کاهش یابد که هم اکنون این تناسب هم‌خوانی ندارد.

سرازیر شدن ٣٠٠ میلیون متر مکعب از آب آذربایجان‌غربی به آذربایجان شرقی

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون میزان حق آبه بخش کشاورزی موجب اعتراض کشاورزان شده است، گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب از آب آذربایجان‌غربی به استان آذربایجان شرقی سرازیر می شود در حالیکه کشاورزان منطقه نمی توانند از آب منطقه خود استفاده کنند.

فرماندار مهاباد هم در این جلسه با بیان اینکه پایه اصلی اقتصاد این شهرستان کشاورزی است، گفت: مهاباد دارای ۸۰ هزار اراضی کشاورزی است که از این مقدار ۲۴ هزار هکتار آن آبی و ۵۶ هزار هکتار نیز به صورت دیم است.

عارف خدرلو اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی سمت راست پایاب سد مهاباد و بیش از پنج هزار هکتار از سمت چپ آن زیر پوشش سیستم آبیاری تحت فشار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۴۱ هکتار از اراضی بخش کشاورزی مهاباد با ۱۰۷ میلیارد ریال هزینه امسال به آبیاری تحت فشار تجهیز شده است افزود: ۳۱۱ هکتار دیگر نیز با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶۳ میلیارد ریال هزینه هم اکنون در دست اجراست.

۲۵ هزار تُن سیب در سردخانه های مهاباد انبار شده است

خدرلو با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ هزار تُن سیب در سردخانه های مهاباد انبار شده است، گفت: انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی ساز و کار مناسبی برای صادرات سیب مازاد کشاورزان در نظر بگیرد.

 معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سفری یکروزه به مهاباد ضمن بررسی مشکلات بخش کشاورزی در حوزه آب از پروژه های آبیاری نوین این شهرستان نیز بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست