اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

در شهر ارومیه در چهار روز شاهد بارش ۷۰ میلی‌متری بودیم که رقم مناسبی است ولی با توجه به نبود بارش در فصل پاییز، همچنان در ذخایر آبی به ویژه سدها با شرایط مطلوب فاصله داریم.

آوای مرز : مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۵۹ درصد نسبت به سال قبل ذخایر برفی کمتری در استان داریم که این امر می تواند تامین آب را در فصل تابستان با مشکل مواجه کند.

مجید رستگاری افزود: میزان بارش طی چهار روز در ایستگاه های باران سنجی شرکت آب منطقه ای در پیرانشهر ۱۱۴ میلی متر و در سردشت نیز ۱۰۹ میلی متر ثبت شده که رقم قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: در شهر ارومیه در چهار روز شاهد بارش ۷۰ میلی‌متری بودیم که رقم مناسبی است ولی با توجه به نبود بارش در فصل پاییز، همچنان در ذخایر آبی به ویژه سدها با شرایط مطلوب فاصله داریم.

رستگاری تصریح کرد: هر چند این بارش ها بخشی از کمبود بارش در پاییز امسال را جبران کرد و توانست قسمتی از تراز آبخوان ها را که پایین تر رفته بود، ترمیم کند. اما یکی از مشکلاتی که در زمستان امسال شاهد آن بودیم، تغیبر رژیم بارشی از برف به باران بود که به علت افزایش دما رخ داد و همین امر ذخایر برف ر را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: امسال ۵۹ درصد نسبت به سال قبل ذخایر برفی کمتری در استان داریم که این امر می تواند تامین آب را در فصل تابستان با مشکل مواجه کند.البته بارش های اخیر موجب شد تا در حوزه‌هایی نظیر نقده و مهاباد، تالاب های اقماری را به صورت مطلوب آبگیری کنیم.

او در خصوص وضعیت سدها نیز بیان کرد: حجم کل مخازن سدهای حوضه دریاچه ارومیه، ۱.۴ میلیارد مترمکعب بوده که در حال حاضر ۵۳۰ میلیون مترمکعب از آن پر شده است.

رستگاری با بیان اینکه وضعیت برخی سدها در آذربایجان غربی مطلوب است، افزود: البته برخی مثل شهرچای ارومیه، زولا و دریک سلماس با وجود بارش های بهمن ماه وضعیت مطلوبی ندارند و در حال حاضر شهرچای با ۲۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته ۴۶ میلیون مترمکعب آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اظهار کرد: امیدواریم کشاورزان برای صرفه جویی در مصرف آب در مزارع استان همکاری لازم را داشته باشند و میزان مصرف نیز را کمتر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست