اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: حوضه آبریز ارس کمترین میزان بارش را طی سال آبی جاری داشته و پس از آن حوضه دریاچه ارومیه هم با کاهش ۳۸ درصدی بارندگی روبه رو بوده است.

مجید رستگاری در خصوص وضعیت بارش های استان بیان کرد: در حال حاضر حوضه آبریز ارس با کمترین میزان بارش در شرایط مناسبی به لحاط منابع آبی قرار ندارد و پس از آن نیز حوضه دریاچه ارومیه است که با کاهش ۳۸ درصدی بارندگی طی سال آبی جاری مواجه است.

او با تاکید بر تشکیل جلسات شورای حفاظت از منابع آب استان و شهرستانها  جهت مقابه و مواجهه با شرایط بحرانی آتی و تامین آب شهرستانهای استان گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی ها در برخی از شهرستانها لازم است مدیریت دقیق تری بر منابع و مصارف داشته تا سال آبی جاری را با کمترین میزان تنش آبی به پایان برسانیم.

او همچنین با اشاره به لایروبی و آزاد سازی رودخانه ها و توقیف چاه ها و دستگاههای حفاری غیر مجاز بر لزوم همکاری کلیه پاسگاههای نیروی انتظامی با آب منطقه ای در سطح استان در راستای برخورد با تخلفات منابع آب علی الخصوص توقیف دستگاههای حفاری و انسداد چاههای غیرمجاز تاکید کرد.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی دیم به آبیاری در محدوده روستای آشنا آباد و احداث استخر های غیر مجاز در اراضی روستای مذکور و همچنین تصرفات اراضی ملی و تغییر کاربری آنها به کشاورزی از دیگر موضوعات مورد بحث و بررسی در این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست