اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از کسب مقام اول تولید عسل کشور در استان آذربایجان غربی با تولید ۲۱ هزارتن عسل خبر داد.

 رسول جلیلی در جمع خبرنگاران افزود: این استان با تولید بیش از۲۱ هزارتن عسل و داشتن بیش از یک میلیون و ۳۴۵ هزار کلنی زنبور عسل، امسال نیز مقام اول کشور را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص داد.

او ادامه داد: بر اساس آمار سرشماری زنبورستان های آذربایجان غربی در سال جاری، ۶ هزار و ۱۷۶نفر بهره بردار به صورت مستقیم و بیش از ۵ هزارو ۳۳۸ نفر بهره بردار به صورت فصلی در این صنعت مشغول به کار هستند و چرخ این صنعت صادرات محور را در این استان به حرکت در می آورند.

جلیلی با اشاره به اینکه  آذربایجان غربی یکی ازقطب های پرورش زنبور عسل در سطح کشوربه شمار می رود، اظهارکرد: این استان میانگین تولید از کندوهای بومی ۵٫۵ کیلوگرم وکندوهای مدرن ۱۷کیلوگرم است که نسبت به سال گذشته از نظر تعداد کندو ۱۴ درصد واز نظر تعدادزنبوردار ۹ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان دارای یک اتحادیه قوی و فعال بنام اتحادیه تولید کنندگان عسل  است و همچنین دارای ۱۵ تعاونی زنبور داری و چهار کارخانه بسته بندی عسل به صورت مدرن و اتوماتیک در شهرستان های ارومیه، خوی و مهاباد است. علاوه بر این این استان با داشتن ۸ کارگاه بسته بندی عسل در شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس و اشنویه در فراوری و صنایع تبدیلی این محصول نیز فعالیت دارد.

او افزود: از پتانسیلها و توانمندی های این استان در بخش زنبورداری می توان به  تولید سایر فرآورده های زنبور عسل از جمله ژل رویال،بره موم،موم، گرده و زهر زنبور عسل اشاره کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست