اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

در ۹ ماهه امسال ۶۹ قلم از این اشیا در شهرستان سلماس، ۴۴ قلم در شهرستان سردشت و ۵۴۰قلم توسط گمرک بازرگان از قاچاقچیان و سوداگران اشیای تاریخی طی عملیات مشترک با نیروی انتظامی کشف شده است.

آوای مرز :  فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۹ ماهه امسال ۶۵۳ قلم اشیا از قاچاقچیان و سوداگران اشیای تاریخی کشف شده است.

بهزاد حجابی  افزود: در ۹ ماهه امسال ۶۹ قلم از این اشیا در شهرستان سلماس، ۴۴ قلم در شهرستان سردشت و ۵۴۰قلم توسط گمرک بازرگان از قاچاقچیان و سوداگران اشیای تاریخی طی عملیات مشترک با نیروی انتظامی کشف شده است.

او  با اشاره به اهم اقدامات و عملکرد ۹ ماهه یگان حفاظت میراث فرهنگی استان افزود: طی بازه زمانی مذکور ۲۵۹۸ مورد سرکشی از تپه ها و بافت تاریخی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

حجابی از انهدام ۱۷ مورد باند حفاری غیرمجاز در استان خبرداد و گفت: در این راستا ۷۱ پرونده قضایی تشکیل شده است که منجر به دستگیری ۴۹ نفر شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری ۱۲ مورد فلزیاب نیز کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی کشف را نشان می دهد.

او با اشاره به انجام ۹۹ مورد گشت شبانه افزود: ۲۳ مورد از محل کاوش حفاظت شده  و ۹۸ مورد نیز اخطاریه صادره شده است.

حجابی از فعالسازی ۳۰۱ مورد مشارکت های اجتماعی خبرداد و افزود: ۳۰ هزار و ۸۵۱ مورد انتظام بخشی گردشگران در ۹ ماهه سال جاری انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست