اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :   کارشناسان معاونت غذا و داروی ارومیه گفت: در خرداد ماه سال جاری در یکی از شرکت های پخش تجهیزات پزشکی تعداد ۵۳هزار عدد ماسک فاقد هرگونه مشخصات را کشف و ضبط شد.

دکتر سعید مجیدی، سرپرست مدیریت نظارت بر تجهیزات و ملزومات گفت: با توجه به اینکه یکی از رسالت های اصلی سازمان غذا و دارو کنترل ضوابط مطابق با دستورالعمل های اجرایی اقلام سلامت محور از چرخه تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده است لذا کارشناسان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی با توجه به شیوع بیماری کرونا از همان لحظات نخستین  بازرسی های خود را از مراکز تولید ، توزیع و پخش اقلام سلامت محور دوچندان کردند.

او ادامه داد: این کار به منظور مقابله با اقدامات مداخله ای است تا بتوانند از ورود کالاهای تقلبی و غیر مجاز در حوزه سلامت که به تهدید سلامتی مردم و سود جویی افراد خاطی منجر می شود، جلوگیری نمایند.

دکتر مجیدی افزود: در پی بازرسی هوشمندانه صورت گرفته توسط کارشناسان این معاونت در خرداد ماه سال جاری در یکی از شرکت های پخش تجهیزات پزشکی تعداد ۵۳هزار عدد ماسک فاقد هرگونه مشخصات روی بسته بندی با ارزشی بالغ بر ۵۳۲میلیون ریال کشف و ضبط شد.

سرپرست مدیریت نظارت بر تجهیزات و ملزومات تصریح کرد: کلیه اقلام ضبط شده پس از انجام امورات کارشناسی جمع آوری و به انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تحویل داده شد و پرونده شرکت خاطی جهت انجام مراحل قضایی به دادگاه ارجاع داده شد.

دکتر مجیدی تاکید کرد: با عنایت به اینکه در حال حاضر ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شتسشوی مکرر دست ها به عنوان ابزار اصلی در جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری کووید ۱۹ مهم و تاثیرگذار می باشد لذا از کلیه هموطنان خواهشمندیم در هنگام تهیه ماسک به مندرجات روی بسته شامل نام واحد تولیدی، آدرس محل تولید، جنس و تعداد لایه های به کار رفته در ماسک، شماره پروانه ساخت و یا مجوز صادرشده، تاریخ تولید و انقضاء   و الصاق برچسب اصالت کالا نهایت دقت را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست