اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : جانشین پلیس راه آذربایجان غربی گفت: ‌ بیشتر فوتی های شمال استان در بیمارستان ها و به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی رخ داده و بیشترین فوتی های آذربایجان غربی مربوط به محور ارومیه – خوی است.

سرهنگ مشتاق در جلسه شورای ترافیک استان و کمیسیون ایمنی راهها اظهار کرد: تعداد فوتی های استان در ۶ماهه نخست سال جاری در جاده های استان ۳۰۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶درصد افزایش یافته است.

ایسنا نوشت؛ او با اشاره به ضرورت ایجاد بزرگراه ها در کاهش تصادفات گفت: بیشتر تصادفات استان در محورهایی که دارای باندهای دوطرفه اند، رخ داده است.

جانشین پلیس راه آذربایجان غربی تصریح کرد: بیشتر فوتی های شمال استان در بیمارستان ها و به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی رخ داده است که علوم پزشکی باید دراین خصوص چاره ای بیاندیشد.

سرهنگ مشتاق با اشاره به اینکه امسال ۴۸ نفر در جاده های روستایی استان جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد: این تعداد فوتی در مدت مشابه سال گذشته تعداد ۲۸نفر بود که یکی از علت های اصلی افزایش تعداد فوتی ها در جاده های روستایی استان را عدم تخصیص اعتبار به بهبود راه های روستایی استان در سالهای جاری است.

او با تاکید بر اینکه در طرح زمستانی سال گذشته ۶۹ نفر در جاده های استان جان خود را از دست داده اند، ادامه داد: در طرح زمستانی راهور امسال ۱۰۰تیم محسوس و ۱۰ تیم نامحسوس و ۲ تیم ثابت و سیار در گردنه قوشچی به مسافرین خدمات رسانی خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه اظهار کرد: ۳۴ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی ساکن اند و تلفات روستایی یکی دیگر از بحث های مهمی است که متاسفانه شاهد رشد آمار در برخی از این مناطق هستیم.

آیدین رحمانی ادامه داد: می طلبد راهداری و مجموعه پلیس راه در خصوص ایمن سازی و نصب تابلو، علایم و خط کشی و افزایش گشت های نظارتی در این محورها برای کنترل حوادث و کاهش تلفات اقدامات لازم را انجام دهند.

او با اشاره به موضوع آلودگی هوا بیان کرد: افزایش سن ناوگان و فرسوده بودن آن در استان، از عوامل اصلی آلودگی هوا است که بر سلامت و زندگی مردم تاثیر منفی دارد و درهمین راستا انتظار داریم شهرداران با توجه به رسالت خود در مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به ارتقاء کیفی ناوگان نقشه راهی را داشته باشند.

رحمانی تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین و تاثیرات آن در افزایش نرخ کرایه ها و خدمات عمومی به عنوان یکی از دغدغه های مدیران استانی و کشوری است که با تشکیل ستادهای استانی پایش پیمایش حمل ونقل و شرایط اجرای این طرح و موارد تاثیرگذار در قیمت سایر اقلام و خدمات بصورت دقیق مورد کنترل و نظارت قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: جهت اصلاح و رفع نگرانی آحاد جامعه بویژه فعالان در حوزه حمل ونقل بدقت بررسی و موارد پیشنهادی از جمله سهمیه سرویس مدارس ، تاکسی های تلفنی و بی سیم به ستاد ملّی و وزارت کشور اعلام گردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست