اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / دکتر ابراهیم قادری – کردپرس : بیماری کرونای جدید (کووید ۱۹) یک بیماری بسیار مسری است که زندگی بشر را تحت تاثیرات وسیع خود قرار داد.

مهمترین راه انتقال ویروس از طریق تماس با فرد بیمار یا محیط آلوده و همچنین قطرات تنفسی بیماران است. وقتی چنین اپیدمی دنیا را درگیر کرده است، جدی گرفتن آن و رعایت اصول بهداشتی تنها راه پیشگیری از بیماری است. ما احتمالا برای مدت چند ماه درگیر این بیماری خواهیم بود پس لازم است خود را برای تغییر رفتار به مدت طولانی آماده کنیم. این تغییر رفتار لازم است هم توسط مردم، مسولان و صاحبان مشاغل دنبال شود. شستن مکرر دستها با آب و صابون، عدم لمس محیط و اشیا و تماس با صورت از جمله عوامل مهم پیشگیری از بیماریست و در محیط بیرون، همه اشیا و سطوح باید آلوده فرض شوند. صاحبان مشاغل و کسبه ها لازم است محیط کاری خود را تا حد امکان بدون آلودگی نگهدارند و از تبدیل شدن محل کسب خود به محل انتقال عفونت، پیشگیری کنند.
احتمال انتقال بیماری در تجمعات بسیار بیشتر است لذا ممکن است برای مدت طولانی مجبور باشیم که برخی از مراسمات مختلف و تجمعات خانوادگی و عمومی را برگزار نکنیم. همین اقدامات انجام شده تابحال بسیار موثر بوده است و همه مردم و مسولین استان کردستان با همدلی توانسته اند این همه گیری را کند کنند و سرعت آن را به شدت کاهش دهند ولی ادامه این پیشگیریها بسیار ضروری است.
شجاعت مردم کرد همیشه یک الگو بوده و نباید از این بیماری هراسی داشته باشیم. درعوض، با افزایش آگاهی خود و رعایت اصول پیشگیری میتوانیم براحتی با بیماری مبارزه کنیم. فاصله فیزیکی را از هم بیشتر کنیم ولی دلهایمان باید به هم نزدیکتر شود.
کنترل این همه گیری یک تلاش جمعی و طولانی مدت نیاز دارد و مردم کردستان با همت بالایی که دارند، قطعا در کنترل این بیماری در استان موفق خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست