اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی چندین پروژه شاخص با دستور دکتر روحانی و با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح و به بهره برداری رسیدند. در جریان این سفر قاضی زاده هاشمی از چندین پروژه دیگر هم بازدید کرد.

 

افتتاح درمانگاه شبانه روزی ” مریم مقدس ” آشوریان در ارومیه

وزیر بهداشت پس از افتتاح درمانگاه شبانه روزی‌ مریم‌مقدس‌ با استقبال آشوریان مواجه شد و میهمان آنان در این درمانگاه جدید التاسیس شد.

مار نرثای بنیامین اسقف کلیسا شرق آشوری در آئین افتتاح درمانگاه شبانه روزی مریم مقدس، طبق فرهنگ و رسوم‌‌شان دعا ویژه ای را همراه مردم قرائت کردند.یوناتان بِت کُلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از وزیر بهداشت و رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان گفت: خوشبختانه از طرف دولت بیش  از ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت این پروژه اعتبار تخصیص داده شده است.وی گفت: “دشمن بداند که مردم آشوری نه تنها به صورت مسالمت آمیز بلکه به صورت محبت آمیز در کنار‌ برادران و خواهران مسلمان زندگی می‌کنند.”

افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت البرز

دکتر هاشمی در ادامه بازدیدهای خود از پروژه های بهداشتی درمانی  مرکز جامع خدمات سلامت البرز نیز افتتاح نمود.گفتنی است: این مرکز با ۸۶۶ مترزیربنا در سال ۱۳۹۷ راه اندازی گردیده و با پایگاه ضمیمه و پایگاه فرهنگ بعنوان واحدهای تحت پوشش جمعیتی بالغ بر ۲۵۱۰۰ نفر را تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار می دهند.مرکز جامع خدمات سلامت شهری البرز با اعتباری بالغ بر ۸۹۸ میلیون تومان در دو طبقه ساخته شده و آمادگی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ارومیه را دارد. در این مرکز خدمات پزشکی، مشاوره مامایی، تغذیه، بهداشت محیط و حرفه ای، مراقبت سلامت مردان و زنان، داروخانه، سلامت مردان، تزریقات و واکسیناسیون و آموزش های لازم در راستای خود مراقبتی و کنترل بیماری های غیرواگیر ارائه می شود.

 

افتتاح فاز توسعه بیمارستان امام‌خمینی(ره) ارومیه

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه؛ پروژه فاز توسعه این بیمارستان را افتتاح کرد.

زیربنا فاز توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه ۲۰۰۰۰ مترمربع و در چهار طبقه است.در فاز جدید این بیمارستان ۱۶۷ تخت عادی و ۵۳ تخت ویژه آی سی یو است.

این پروژه در سال ۹۵ شروع به ساخت شده و امسال با هزینه ۶۹۶ میلیارد ریال به اتمام رسیده که با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.از جمله تجهیزات این پروژه در طبقه همکف می‌توان به بخش اورژانس با دو اتاق عمل سرپایی، ۴ تخت احیای قلبی ریوی، ۵ تخت ویژه آی سی یو، ۴۲ تخت اورژانس تروما و داخلی، ۲۸ تخت تحت نظر، دو اتاق ایزوله تک تختی و یک اتاق ایزوله سوختگی_ وان درمانی و اتاق گچ گیری، دو اتاق رادیولوژی DDR و یک اتاق سی تی اسکن، سونوگرافی و آزمایشگاه است.طبقه اول شامل بخش ویژه ICU18 تخت خوابی ، مرکز پایش و غربالگری و درمان سرپایی سرطان و بیماران خاص و بخش پیوند مغز و استخوان با ۱۱ تخت.طبقه دوم شامل ۴ بخش بستری ، یک بخش vip ۵ اتاقه، ۳ بخش بستری با مجموع ۵۴ تخت.طبقه سوم شامل ۴ اتاق عمل ، ۶ تخت ریکاوری،۴ تخت آماده سازی بیمار و فضای پشتیبانی مربوطه، بخش بستری vip ۵ اتاقه، ۲ بخش ویژه ICU هر کدام دارای ۱۵ تخت.

 

افتتاح اولین داروخانه رباتیک کشور در ارومیه 

 

داروخانه رباتیک ارومیه که اولین داروخانه رباتیک کشور است با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.این داروخانه در محل پروژه دی  کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر قرار دارد.زیربنا پروژه فوق تخصصی و دی کلینیک تدبیر و داروخانه رباتیک؛ ۲۶۰۰۰مترمربع است که کار ساخت آن در سال ۱۳۹۳ شروع شده و امروز به دست وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح کلینیک و دی کلینیک تدبیر  در ارومیه

پروژه دی کلینیک تدبیر ارومیه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.دی کلینیک تخصصی تدبیر با پنج اتاق عمل و ۳۰ تخت بستری به همراه پاراکلینیک‌های مربوطه افتتاح شد.عملیات ساختمانی این پروژه به اتمام رسیده و در فاز افتتاح بعدی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در ۱۰ طبقه که در هر طبقه هفت واحد و در هر واحد سه مطب است راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد.کلیه کلینیک‌های ویژه دانشگاه و کلینیک‌های  اقماری‌ به این ساختمان نقل مکان خواهند کرد و سیستم ارجاع سطح سه در دانشگاه علوم پزشکی به اجرا درخواهد آمد.

امکانات دی کلینیک شامل ۵ اتاق عمل، ۹ تخت ریکاوری است که فضاهای مربوطه بخش بستری نیز شامل ۳۰ تخت بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی دیجیتال و داروخانه رباتیک است.گفتنی است  این داروخانه اولین داروخانه رباتیک در سطح کشور می باشد.

کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در ۹ طبقه، دندانپزشکی(عمومی و تخصصی) دردو طبقه، یک طبقه واحد اقامتی نیز شامل ۷ سوئیت سه خوابه. این پروژه با ۲۶۰۰۰ متر مربع زیر بنا که احداث آن از  سال ۱۳۹۳ آغاز گردیده است.اعتبار هزینه شده این پروژه ۸۰۳ میلیارد ریال است.

 

اهدای قدیمی ترین نسخه پزشکی جهان به وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همراهی سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی ضمن دیدار‌ با آشوریان ‌ارومیه؛ درمانگاه شبانه روزی مریم مقدس را افتتاح کرد.در این مراسم پس از افتتاح مرکز فوق وسنگ نوشته قدیمی ترین نسخه پزشکی دنیا با قدمت چهار هزارساله در درمانگاه مریم مقدس توسط مارنرثای بنیامین اسقف اعظم کلیسای آشوری شرق ایران و یوناتن بت کلیا نماینده اقلیت‌های دینی آشوریان و کلدانی در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی به وزیر بهداشت اهدا شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  همچنین در این سفر با حضور در بیمارستان در حال تاسیس تخصصی زنان ارومیه از روند احداث این بیمارستان بازدید کرد.

لازم به ذکر است حدود  یک ماه قبل بود که قاضی زاده هاشمی در جریان سفر ۳ روزه خود به استان بیش از  دهها پروژه ریز و درشت در شمال و جنوب استان افتتاح کرد و قرار بود یک هفته بعد آن دوباره به استان برگردد که بدلیل سفر رئیس جمهور به دیروز رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست