اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۱۰ گونه گیاهی بومی استان در معرض انقراض بوده که با مطالعات انجام شده رویشگاه ۱۳۵ گونه آن شناسایی و در حال محافظت است.

به نقل از جهاد کشاورزی؛ محمد رضایی افزود: محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی امسال با شناسایی رویشگاه و گردآوری ۱۳۵ گونه گیاه بومی استان، مانع  نابودی و انقراض گونه های نادر گیاهی شدند.

او درباره روند نجات بخشی این گیاهان از خطر انقراض اظهار کرد: با هدف تعیین جایگاه حفاظتی گونه های گیاهی کشور  به منظور تهیه برنامه های حفاظتی و مدیریت منابع طبیعی ، بررسی اکوسیستم های در معرض خطر به منظور تعیین جایگاه حفاظتی آنها و ارایه برنامه حفاظتی و تهیه و انتشار لیست قرمز گیاهان و اکوسیستم های ایران در دستور کار قرار گرفته است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در قالب یک طرح ملی تعیین جایگاه حفاظتی گیاهان و اکو سیستم های ایران و انتشار لیست قرمز گونه های گیاهی ایران و آذربایجان غربی، تداوم شناسایی با ادامه طرح جمع آوری و شناسایی گونه های در حال انقراض ادامه می یابد.

رضایی اضافه کرد: این طرح در ۲ زیر پروژه تعیین جایگاه حفاظتی گیاهان در حال انقراض شمال استان و جنوب استان اجرایی شده و ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه برخی از این گونه ها جزو گیاهان دارویی مهم نیز هستند، گفت: با جمع آوری این تعداد گونه و حفاظت از آنها در هرباریوم گیاهی استان می توان از انقراض آنها پیشگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست