اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از لوازم آرایشی و بهداشتی مغازه های ارومیه قاچاق است.

جلال غفارزاده ظهر چهارشنبه در چهاردهمین اجلاس مدیران نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی کشور در ارومیه با بیان اینکه کشور به خصوص استان البرز ظرفیت بالایی در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی دارد افزود: این در حالی است که بر اساس بررسی های صورت گرفته ۷۰ الی ۸۰ درصد از مغازه های این استان از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق پر شده اند.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیق صورت گرفته با وجود اینکه آذربایجان غربی با سه کشور مرز مشترک دارد اما تنها ۲۵ الی ۳۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی مغازه ها کالای قاچاق است.

غفارزاده با بیان اینکه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز به صورت وسیع از این کشورها وارد ‌شده است افزود: لوازم آرایشی و بهداشتی ناسالم و قاچاق، خطرات جبران ناپذیری بر سلامت مردم دارد به طوری که مضرات استفاده از این لوازم به دلیل استمرار در مصرف روزانه، می‌تواند به مراتب بیشتر از داروهای قاچاق، سلامت مردم را تهدید کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۴۰ شرکت توزیع دارو در آذربایجان غربی داریم گفت: این در حالی است که هم اکنون در شبکه توزیع اقلام سلامت محور با مشکل مواجه هستیم.

غفارزاده با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۵۷ واحد دارای پروانه بهداشتی در استان وجود دارد عنوان کرد: یک سوم این واحدها معادل ۱۵۰ واحد فعال است.

وی از ساماندهی واحدهای سنتی تولید نقل و حلوا در استان نیز خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر از ۸۵ واحد در حال بهره برداری که دارای شناسنامه هستند ۱۷ واحد در زمینه نقل و حلوا فعالیت می کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: برای جلوگیری از تخلفات و اتفاقات ناشی از تخلف، بازدیدهای مستمر از کارگاه ها و مراکز پخش در دستور کار است.

وی افزود: در سال گذشته، از ۹۹۵ مرکزعرضه لوازم آرایشی و بهداشتی بیش از ۱۱۰۰ بازدید صورت گرفته که ۲۲۷ پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی ادامه داد: از ۴۱ شرکت پخش استان، ۵۲ بار بازدید صورت گرفته که ۲۴ اخطار و اقدام قضایی بخاطر تخلف ها به آنها داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست