اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: ۴۵درصد از پرونده های شعب اداره کل پرونده های جرایم قابل گذشت هستند.

ناصر عتباتی در نشست مشترک معاونین مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در سالن جلسات سپاه شهدا استان برگزار شد، افزود: حدود ۴۵ درصد ازپرونده های موجود در شعب اداره کل جرایم استان قابل گذشت هستند که نشان می دهد مهارت برقراری ارتباط و کنترل خشم در جامعه ضعیف شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۹۰هزار فقره پرونده در تشکیلات قضایی آذربایجان غربی تشکیل شد، تصریح کرد: متاسفانه وضعیت زندان های استان قابل قبول نیست و ۲.۵ برابر میانگین کشور زندانی در استان داریم.

عتباتی با اشاره به اینکه قسمت عمده جرایم و آسیب های اجتماعی شکل گرفته در استان با ریشه یابی و آموزش قابل پیشگیری هستند، اظهارکرد: در حال حاضر هر مجموعه دولتی و غیر دولتی، سیاسی و انتظامی دارای یک مجموعه فرهنگی است که باید ازاین ظرفیت درجهت سالم سازی روابط و مناسبات اجتماعی  بهره بگیریم.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از ایرادات و اشکالات جامعه این است که متاسفانه جامعه نسبت به یک سری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بی تفاوت شده که این بی تفاوتی نگران کننده است.

عتباتی یاد آورشد: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها نگاهمان معطوف به حوزه عفاف و حجاب باشد بلکه باید در تمامی حوزه ها از جمله مباحث حقوق شهروندی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ورود کرد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از جوامع به دنبال عوامل پیشگیرانه هستند، افزود: این درحالی است که کشور ما دارای یک ظرفیت ارزنده اعتقادی و فرهنگی به نام امر به معروف و نهی از منکر است که در صورت احیا و حساسیت نشان دادن به این وظیفه همگانی می توان بسیاری از مشکلات را حل و از بروز برخی مشکلات و آسیب ها جلوگیری کرد.

عتباتی ادامه داد: در آذربایجان غربی طبق بررسی ها توهین، دعوای ساده و تهدید جز جرایم اول استان هستند که با یک امر به معروف و نهی از منکر می شود این آمار را کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست