اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دبیر قرارگاه دانشگاهی کرونا در آذربایجان غربی گفت: سویه اُمیکرون در استان در حال تبدیل شدن به سویه غالب است و پیش بینی می شود طی دو تا سه هفته آینده شاهد پیک امیکرون در کشور و استان باشیم.

دکتر سید جلیل موسوی با اشاره به اینکه با شیوع امیکرون در کشور و استان وارد موج ششم شده ایم، گفت: سویه امیکرون در استان در حال تبدیل شدن به سویه غالب است، اگرچه تعداد بیماران بستری روند ثابتی دارد اما بیماران سرپایی در استان رو به افزایش است.

او ادامه داد: با بررسی های انجام شده طی دو، سه روز گذشته، اکثر موارد ثبت شده در استان را امیکرون تشکیل داده است، وضعیت نگران کننده و جدی است.

موسوی با اشاره به اینکه اگر چه بیماری امیکرون اکثراً بی علامت و خفیف است و شبیه سرماخوردگی است، گفت: اما در افراد مسن، گروههای پرخطر و افرادی که واکسیناسیون ناقص انجام داده اند می تواند بسیار خطرناک و کشنده باشد.

او بابیان اینکه ابتلاهای امیکرون در خانواده ها خوشه ای است و کمتر از ۲۴ ساعت همه افراد خانواده مبتلا می شوند، تاکید کرد: ضرورت دارد مردم به تکمیل واکسیناسیان و رعایت شیوه نامه ها اقدام کنند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کرونا در آذربایجان غربی با بیان اینکه ۲۶۱ بیمار سندرم حاد تنفسی در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰۵ مورد مشکوک به ابتلا هستند، تصریح کرد: کل مبتلایان تاکنون در استان ۳۲۵ هزار ۷۵۲ مورد ثبت شده است.

او بر ضرورت واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: تاکنون ۵ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۱۳۵ واکسن تزریق شده است.

موسوی با بیان اینکه تاکنون ۹۱ درصد واجدین شرایط در استان دوز اول واکسن، ۷۹.۶ درصد دوز دوم و و ۱۷.۵ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، در پایان به ایسنا گفت: متاسفانه بیش از ۲۷۶ هزار نفر دوز اول واکسن را دریافت نکرده اند.

ببر اساس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ۹۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند.

در این مدت از این میزان بیمار شناسایی شده ۳۳ نفر بستری شدند. هم اکنون از ۲۶۱ بیمار، ۸۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۲۲ بیمار هم به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

ارومیه با ۱۶ و خوی با ۱۲ بیمار جدید رکورددار بستری‌های استان بودند.

همچنین با فوت یک بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان کرونا در استان به ۷ هزار و ۲۵۵ نفر رسید.

در حال حاضر تمامی شهرستان های استان در وضعیت آبی کرونا قرار دارد و روند مرگ و میر این بیماری به طرز چشمگیری کاهش یافته است اما این وضعیت نباید منجر به عادی سازی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست