اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: عدم وجود زیرساخت در کسب و کار، صادرات و عدم وجود ثبات در تدوین قوانین و صدور بخش‌نامه‌ها، صادرکنندگان کشور را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

بهنام تاج‌الدینی در برنامه تلویزیونی در مسیر توسعه شبکه استانی سیمای آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات پیش روی صادرکنندگان اظهار کرد: عدم وجود زیرساخت در کسب و کار، صادرات و عدم وجود ثبات در تدوین قوانین و صدور بخش‌نامه‌ها صادرکنندگان کشور را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه بدون مشورت با فعالان اقتصادی بخش خصوصی صادر می‌شود، افزود: فعالان اقتصادی آذربایجان‌غربی از تیم اقتصادی استان انتظار دارند در صدور بخش‌نامه‌ها حتما از نظرات بخش خصوصی استفاده کرده و حتما به فکر برقراری ثبات در صدور قوانین جدید باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کشور در تحریم به سر می‌برد و یافتن بازارهای هدف برای صادرات محصولات کشاورزی استان پیچیدگی‌های خاصی دارد، ادامه داد: با همه این مشکلات وقتی صادرکننده با یک فردی برای صادرات محصولات به توافق می‌رسد فردای آن روز بخش‌نامه صادراتی جدیدی صادر می‌شود که به اعتبار تاجران لطمه زده و موجب از بین رفتن بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی بهترین محصولات هسته‌دار کشور از جمله هلو، گیلاس، شلیل و سایر محصولات را دارد که در بازارهای روسیه و کشورهای عربی این میوه‌ها خواهان زیادی دارند، خاطرنشان کرد: امسال نیز به لطف بارش‌های الهی محصولات کشاورزی و باغی استان چند برابر بوده و ۵۰ درصد مازاد بر مصرف داخلی وجود دارد.

تاج‌الدینی با اشاره به اینکه دو بخش‌نامه تعهد ارزی و شاخص‌های بسته‌بندی دست تاجران و صادرکنندگان را برای صادرات این محصولات بسته است، عنوان کرد: در بخش‌نامه شاخص‌های بسته‌بندی صادرکنندگان موظف شده‌اند تا از ناوگان یخچالی برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کنند در حالی که زیرساخت‌های لازم برای وجود ناوگان یخچالی در استان وجود ندارد و به ندرت یک صادرکننده، موفق به پیدا کردن ناوگان یخچالی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای صدور بخش‌نامه‌های این چنینی ابتدا باید زیرساخت‌ها را فراهم کرد، تصریح کرد: برای صادرات بیشتر و توسعه اقتصادی نیاز به یک پوست‌اندازی اساسی و تغییر بنیادین در اقتصاد کشور است تا متناسب با نیاز روز عمل کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: از آنجایی که آذربایجان‌غربی یک استان مرزی و با اقتصاد کشاورزی است، از مسؤولان استانی درخواست می‌شود تا بخش کشاورزی را از عمل به بخش‌نامه تعهدات ارزی مستثنی کنند چرا که این بخش‌نامه بزرگ‌ترین مانع در برابر صادرات محصولات کشاورزی استان بوده و در صورت ادامه این روند در صادرات محصولات کشاورزی متضرر خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست