اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی در برنامه ویژه گفت‌وگو ویژه خبری شبکه استانی آذربایجان‌غربی در خصوص کرونا گفت:

🔸️ما برای مقابله با ویروس کرونا آمادگی کامل را داریم و قابل مهار است.

🔸️از هر ۱۰۰ بیمار ۸۰ نفرمبتلا حتی متوجه نمی‌شنود که کرونا دارد و از بین آن‌ها ۱۸ نفر به پزشک مراجعه می‌کنند ودرمان می‌شود و فقط دو نفر منجر به فوت می‌شود، میزان مرگ و میر فقط ۲درصد است.

🔸️ مردم نگران نباشند، این ویروس علائم سرماخوردگی را دارد و شامل درد های عضلانی، سردرد، آبریزش بینی، گلودرد است، در صورت مشاهده این موارد در منزل ماندن و استراحت کردن و خوردن مایعات را توصیه میکنیم اما اگر حاد تر شد بعد از سه روز حتما به پزشک مراجعه کنند که مسیر بهبودی را تسریع خواهد کرد.

🔸️خواهشمندم مردم به شایعات توجه نکنند ، من ایمان دارم آمار ارائه داده شده صحیح است و سیاست ما در دانشگاه شفاف سازی و آگاه سازی است
🔸️اگر استان ما تا به کنون پاک است چون در حال تلاش هستیم و نمیخواهیم مردم ترس داشته باشند.

🔸️قضیه از همان ابتدا توسط مسئولان استانی پیگیری می‌شود اما نمیخواهیم مردم اضطراب داشته باشند اخبار مربوط را از استانداری، صدا وسیما و علوم‌پزشکی پیگیر باشید.‌

🔸️علیرغم شایعات ما هیچ مورد فوتی نداشتیم، فقط ۱۲ نفر مورد مشکوک داشتیم که ۷ نفر آن‌ها قطعا منفی است، امروز ۸ نفر دیگر مراجعه کننده بوده که بررسی کردیم
برای ما نیز اهمیت دارد و هرلحظه پیگیری می‌کنیم.

🔸️ ۱۸ تخت ICU در بیمارستان امام خمینی در نظر گرفته شده است که اگر مورد مبتلا به کرونا مشاهد شد و نیاز بود از بیمارستان طالقانی به بیمارستان امام خمینی انتقال یابد اما ما تا این لحظه هیچ موردی نداشتیم که حتی در بیمارستان طالقانی نیاز به بستری داشته باشد.

🔸️ نمیگویم هیچوقت اتفاقی نخواهد افتاد اما مردم بدانند آمادگی کامل را داریم.

🔸️افرادی که بیماری‌های خاص دارند و سنشان بالاتر هستن و یا بانوان باردار، توجه ما به چنین افراد بیشتر است و باید ایزوله شوند و بیشتر مراقبت کنند ، خوردن سبزیجات بسیار اهمیت دارد و مکملات برای این افراد توصیه میشود.

🔸️در کودکان زیر ۱۴ سال ابتلا به کرونا کمتر است.

🔸️کرونا درمان ندارد فقط پیشگیری توصیه می‌شود ، رعایت بهداشت فردی بسیار اهمیت دارد و توصیه می‌شود مردم از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

با احتکار کنندگان با قاطعیت برخورد میشود، همچنین لازم به ذکر است نیاز نیست همه ماسک داشته باشند، فضای مجازی از ایجاد دلهره خودداری کند. مردم خودمراقبتی را بیش از همه موارد مهم بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست