اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس دادگستری آذربایجان غربی از کمبود ۳۸۰ نیروی قضایی مواجه است.

ناصر عتباتی در نخستین دوره کار آموزی قضائی در ارومیه اظهار کرد: در سنوات گذشته مجموعاً ۵۵ نیروی قضائی جذب شده است در حالی که نیازمند بیش از ۳۸۰ نفر هستیم و با حرکت انقلابی باید کمبود نیرو مرتفع شود.

وی ادامه داد: در برخی شهرستان‌ها متأسفانه با مشکل جابجایی قضات و مشکل مسکن آنها نیز مواجه هستیم و برای رفع این موارد نیازمند عزم راسخ هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در آئین گفت: مهمترین عامل برای کسی که در مسند قضاوت می‌نشیند تقوا، خدا ترسی و معنویت است و اگر کسی از معنویت و تقوا پس رفت کند به مرحله تباهی کشیده می‌شود و باید کنار برود.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی افزود: باید کسانی برای قضاوت انتخاب شوند که بر اشتباه خود سماجت نکنند و اگر کسی حق مظلوم را از ظالم بستاند در نزد خداوند منان ارج و قرب فروان دارد.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه نیز با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا حیات جبهه مقاومت ادامه یابد، گفت: اگر این اقدام حماس اتفاق نمی‌افتاد حتماً فجایع عظیم‌تری رخ می‌داد.

محمدباقر الفت بعد از ظهر پنجشنبه افزود: ماندگاری قضات در آذربایجان غربی بسیار سخت است و آنها بیشتر در صدد عزیمت به استان‌های دیگر هستند برهمین اساس تلاش بر این است کارآموزان بومی را به استان‌ها گسیل کنیم.

وی اظهارکرد: امروز در اثر تلاش مدیران استانی شرایط خوبی برای برگزاری دوره‌ها مهیا شده است و همچنین قضات خوبی در استان‌ها وجود دارند که می‌توانند در این زمینه کمک کنند و شرایطی فراهم شود تا کارآموزان در زندان‌ها حضور یافته و همچنین با حوزه ثبت آشنا شوند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد: با کارآموزان به عنوان عنصر زائد برخورد نشود بلکه اجازه بدهند قرار صادر کنند و به عنوان استاد کامل با او برخورد کنند.

وی ادامه داد: در قوه قضائیه با سه مشکل اساسی مواجه هستیم نخست کمبود نیروی انسانی و دوم کمبود نیروی قضائی است که در این راستا تدابیری اتخاذ شد و بر اساس آن کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود تا این کمبود جبران شود.

الفت ادامه داد: تلاش بر این است تا پایان سال نیازهای استان‌ها را پوشش دهیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به سومین مشکل یا معضل پیش روی قوه قضائیه گفت: امروز هزینه‌های خانواده‌ها بسیار بالاست و قوه قضائیه در تلاش است در این زمینه و همچنین در حوزه مسکن اقداماتی انجام دهد.

الفت با اشاره به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی افزود: ارزش وجودی جبهه مقاومت امروز به اثبات رسیده جبهه مقاومت متشکل از نیروهایی از کشورها و ملت‌های مختلف است که هدف خود را دفاع از کیان اسلام قرار داده‌اند.

دوره یک روزه کارآموزی قضائی با حضور کارآموزان، قضات و فعالان حوزه قضا در ارومیه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست