اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتر یاران استان آذربایجان غربی توسط حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارومیه افتتاح شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه آیین افتتاح ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتر یاران استان در نشست مطبوعاتی حاضر و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

حسن بابایی در این نشست با اعلام اینکه برای صد در صد از اراضی ملی استان آذربایجان غربی سند کاداستر صادر گردیده است، گفت : در اجرای طرح حد نگاری و کاداستر برای بیش از ۹۰ درصد از اراضی ملی سند کادکستر صادر گردیده که استان آذربایجان با صدور صد درصدی سند کاداستر بسیار خوب عمل نموده است.

وی ادامه داد : با اتمام صدور سند کاداستر برای اراضی ملی، نوبت به صدور سند کاداستر برای اراضی کشاورزی است، صدور سند برای این اراضی تقاضا محور است و از این رو باید قبل از اجرای طرح اهمیت موضوع برای کشاورزان تبیین شود و توضیح داده شود که صدور سند کاداستر به هیچ عنوان تغییری در حمایت دولت از کشاورزی نیست و اجرای این طرح محسنات فراوانی از جمله تثبیت مالکیت کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد صدور سند برای دریاچه ارومیه پاسخ داد : برای دریاچه ارومیه به وسعت ۱۶۰ هزار هکتار سند صادر گردیده است.

بابایی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱حدود بیست خدمت که در سازمان اسناد و املاک ارائه می شد از جمله صدور اسناد تک برگی در دفاتر ثبت اسناد و املاک ارائه خواهد شد.

رئیس عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین توجه به هوشمند سازی را مورد تاکید قرار داد و گفت : با توجه به ابلاغ سند تحول قضایی و تاکید به هوشمند سازی، زیر ساخت های لازم در سازمان ثبت اسناد و املاک فراهم و حدود ۷۰ درصد از خدمات به صورت الکترونیکی صورت می پذیرد و به غیر از مواقع ضروری دیکر نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد.

بابایی در ادامه آیین افتتاح از قسمتهای مختلف ساختمان جدید سردفتران و دفتریاران استان بازدید کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست