اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رییس کمیته ملی پارالمپیک کشور گفت: درج و ثبت زندگی نامه “سیامند رحمان” در کتاب های درسی در حال پیگیری است که امیدواریم با ثبت و درج یاد و زندگینامه وی در این کتاب ها یاد و خاطره وی بیش از پیش در اذهان زنده بماند.

محمود خسروی‌وفا روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد درگذشت سیامند رحمان در اشنویه اظهار کرد: ستادی جهت بزرگداشت این پهلوان با اخلاق کشور تشکیل و برنامه هایی نیز برای اجرا در تهران برنامه ریزی شده که امیدواریم به ستاد برگزاری این آیین در اشنویه پیوند بخورد.

او ادامه داد: تلاش ما این است که توانمندی های سیامند رحمان در حوزه اخلاق، معرفت و پهلوانی در سایه وزنه ها پنهان نشود و برای آینده جاودانه و برای مردم و طرفداران وی بازگو شود.

رییس کمیته ملی پارالمپیک کشور افزود: خوشبختانه در خصوص ساخت مستند و زندگینامه سیامند رحمان اقداماتی انجام شده است به طوری که فیلمبرداری در زمان حیات وی آغاز شده و در حال انجام است ضمن آنکه هر ساله رقابت هایی به نام وی برگزار و کتابی از خاطراتش نیز در حال آماده شدن است.

خسروی وفا گفت: درج و ثبت زندگی نامه سیامند در کتاب های درسی نیز در حال پیگیری است که امیدواریم با ثبت و درج یاد و زندگینامه وی در این کتاب ها یاد و خاطره وی بیش از پیش در اذهان زنده بماند.

رییس کمیته ملی پارالمپیک گفت: پشتوانه سیامند رحمان ، اراده، محبت به خانواده، اعتقاد به خدا و مردانگی بود و هیچ وقت این پشتوانه به سمت مکمل های دارویی تغییر پیدا نکرد از اینرو همه جوانان ورزشکار باید سیامند را الگوی خود قرار دهند.

او بیان کرد: طبق گفته های داوران بین المللی رشته پاراوزنه برداری در مسابقات که کار قضاوت را برعهده دارند، رکورد سیامند تا سال ها تغییر نخواهد کرد.

رئیس کمیته ملی پاراالمپیک کشور گفت : رکوردزنی های جهان پهلوان مثال زدنی بود.

محمود خسروی وفا افزود : در سیامند چیزی بنام غرور، مکمل نبود و در کنار مدال آوری ها نبایداخلاق، پهلوانی، تواضع، معرفت و خنده اش فراموش شود.

او با ابراز تاسف از نبود رحمان گفت : وجود سیامند افتخار بزرگی برای زادگاهش و کشور بود و رکورد وی تا ١٠٠ سال آینده ثابت خواهد ماند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجانغربی هم گفت: هر قدر درباره شخصیت، رفتار و منش سیامند صحبت کنیم، واژه ها از بیان اخلاق و منش وی قاصرند زیرا وی کسی بود که به همه مردم ایران تعلق داشت.

کیومرث پورایراندوست افزود: سیامند رحمان درتمامی مسابقات با اقتدار پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته کرد و همواره توانست سبب افتخار ایران و ایرانیان در عرصه های مختلف جهانی باشد.

وی گفت: درتمام مسابقات به واسطه شخصیت و رفتارش نه تنها ایرانیان بلکه تمام تماشاگران به تشویق سیامند می پرداختند به طوریکه با رفتنش عنوان “پهلوان خنده” از سوی مقامات بین المللی به وی داده شد.

پورایراندوست افزود: امیدواریم با فراهم شدن شرایط کشور از لحاظ کرونایی شاهد میزبانی شهرستان اشنویه برای برگزاری رقابتهای بین المللی به نام سیامند رحمان و یادواره وی باشیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت : سیامند شخصیت بزرگی برای کشور و استان بود.

سعید فریور با افتخارآفرینی جهان پهلوان افزود : سیامند برای همه جامعه و ورزشکاران یک الگو بود و سرمایه ارزشمندی برای همه ما بشمار می رفت و نام و یادش فراموش نشدنی است.

فرماندارشهرستان اشنویه نیز در این مراسم، با بیان اینکه سیامند رحمان به عنوان یک ورزشکار دردنیای ورزش بی نظیر و تکرار نشدنی است گفت: اخلاق، رفتار و خنده های پر معنای وی برای همه ما یک الگو است.

سیدعلی ترابی، با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی مراسم بزرگداشت وی به صورت محدود برگزار می شود، افزود: سیامند رحمان فعل خواستن و توانستن را با هم معنا بخشید و نشان داد معلولیت محدودیت نیست.

ترابی اضافه کرد: سیامند در تمام مسابقات به سمت خدا و احدیت دعا می کرد و طول عمر کم سیامند پر ارزش و پر از معنا بوده و نام نیک وی همیشه جاودانه خواهد بود.

پس از این مراسم از سالن ورزشی سیامند رحمان رونمایی و مزار وی نیز با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم اشنویه گلباران شد.

سیامند رحمان، قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه ‌برداری پارالمپیک و جهان، یازدهم اسفند ماه سال ۱۳۹۸ بر اثر ایست قلبی در منزلش در اشنویه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست