اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای اولین بار نرخ بیکاری در آذربایجان غربی در طول سه فصل تک رقمی شد

محمد صادق معتمدیان با اشاره به سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی در سال جاری و اختصاص ۵٠ هزار میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی  استان، اظهار داشت: ٢٠ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی و ٣٠ هزار میلیارد تومان نیز برای پروژه های اقتصادی مصوب شده که اتمام تونل کانی سیب و چند بیمارستان نیمه کاره در سطح استان نمونه ای از برکات این سفر است.

او همچنین با اشاره به تخصیص بخشی از اعتبارات این مصوبات، اظهار کرد: هم اکنون در سایه این تخصیص‌ها، بسیاری از پروژه ها که در چند سال گذشته به دلیل عدم تامین منابع مالی ناقص و راکد بود، فعال شده و پیمانکاران مشغول کار هستند.

استاندار آذربایجان غربی از کاهش و تک رقمی شدن نرخ بیکاری در آذربایجان غربی در طول سه فصل نخست سال خبر داده و افزود: با بخشی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان، پیگیر تکمیل ایستگاه های باری راه آهن آذربایجان غربی هستیم تا با کاهش هزینه حمل و نقل، شاهد کاهش قیمت محصولات ورودی و رونق تولید در استان باشیم.

معتمدیان برنامه ریزی برای تحول در حوزه حمل و نقل استان را نیز ضروری دانسته و تصریح کرد: با توجه به موقعیت آذربایجان غربی و اهمیت حمل و نقل ریلی بار در کاهش قیمت تمام شده کالا و عرضه تولیدات استان، به زودی شاهد راه اندازی اولین ایستگاه بارانداز راه آهن در ارومیه خواهیم بود.

گفتنی است؛ نرخ بیکاری از تقسیم جمعیت بیکار، به جمعیت فعال به‌دست می‌آید و جمعیت فعال به گروهی از افراد در سن کار گفته می‌شود که یا شاغل‌اند یا در جست‌وجوی کار هستند.

به عقیده کارشناسان مسائل جمعیتی، رابطه مستقیمی بین موازنه مهاجرتی و نرخ بیکاری وجود دارد. لذا دلیل تک‌رقمی ‌شدن نرخ بیکاری در استان های مهاجر فرست،  می تواند با مهاجرت جمعیت بیکار هم در ارتباط باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست