اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

مخصوصاً برای گسترش محسوس تجارت با کشورهای همسایه، ضرورت دارد که تمهیداتی اندیشه شود که مرز مشترک و گمرکات مرزی، به طور دائمی و شبانه‌روزی مشغول فعالیت باشند.

آوای مرز / عیسی مسلمان: شاید برای افرادی که مشغول به کار بازرگانی و داد و ستد تجاری با کشورهای خارجی هستند، خبر خوبی باشد اگر بشنوند که قرار است روزهای تعطیلی ایران و سایر کشورها، انطباق بیشتری داشته باشد. ولی همان دوستان نیز بهتر است بدانند که اصل مطلب چیز دیگری است. اصل مطلب، روزهای تعطیلی نیست. اصل مطلب، روزهای کاری بانک‌ها و ادارات و سازمان‌های مرتبط با تجارت و بازرگانی است.

بنابراین چنانچه بخواهیم در زمینه‌ تحارت خارجی، از مشکلات جاری بکاهیم و نیز عقب‌ماندگی های کشور در زمینه‌های توسعه‌ تجاری و اقتصاد صنعتی و امور مربوط به جهش صادراتی را جبران نمائیم و از تولیدکنندگان و صادر کنندگان محترم ایرانی، به شکل مؤثرتری حمایت به عمل آوریم، لازم نیست که جای پنج‌شنبه و شنبه را در فرهنگ نود میلیون نفر ایرانی تعویض نمائیم!

بلکه فقط کافیست که فرصت اشتغال واقعی برای چند هزار نفر نیروی جدید ایجاد نمائیم با این هدف که ادارات و سازمان‌ها و معاونت‌های مربوط به تجارت خارجی، نه تنها در ایّام پنج‌شنبه و جمعه، بلکه حتّی در ساعات غیر معمول اداری و تا پاسی از شب و یا از کلّه‌ سحر (برای هم‌پوشانی با ساعات کاری طیف وسیع‌تری از کشورهای جهان) نیز (با توجه به شرایط و به صورت حضوری یا غیرحضوری) مشغول خدمات‌رسانی به بازرگانان و تجار و جهادگران اقتصادی مملکت باشند.

مخصوصاً برای گسترش محسوس تجارت با کشورهای همسایه، ضرورت دارد که تمهیداتی اندیشه شود که مرز مشترک و گمرکات مرزی، به طور دائمی و شبانه‌روزی مشغول فعالیت باشند. و این مهم، به دست نخواهد آمد مگر با اراده‌ واقعی دولت برای دور زدن تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری‌های فوق‌العاده برای صدچندان شدن امکان تبادلات تجاری از طریق مرزهای مشترک با همسایگان، (مخصوصاً با پاکستان، دروازه‌ی تجارت ایران با تقریباً نیمی از جمعیت کره‌ زمین).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست