اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر نیرو گفت: استان های مرزی ویترین توسعه و آبادانی کشور است و اجرای طرح های مختلف در این مناطق نقش مهمی در تثبیت جمعیت و رونق تولید ایفا می کند.

رضا اردکانیان روز سه شنبه در آیین افتتاح سد کرم آباد پلدشت که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی از طرح های آب افتتاحی در روز جاری بهره مند می شود.

وی اضافه کرد: این طرح ها با هزینه ۲۲ هزار میلیارد ریالی در ادامه پروژه های توسعه منابع آب و خاک ایران در استان های مرزی به بهره برداری می رسد.

او با اشاره به اینکه این طرح ها در حوزه سدهای کرم آباد پلدشت، سیلوه پیرانشهر، سردشت و بویلاپوش خوی اجرا شده است، اضافه کرد: امروز سه سد، سه ایستگاه پمپاژ، دهها کیلومتر کانال و خط لوله انتقال آب افتتاح می شود.

وی بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری کامل از این طرح ها ۴۶ هزار و ۵۰۰ هکتار آب اراضی زیرمجموعه این طرح ها بهره مند می شود.

وزیر نیرو ادامه داد: از عواید اجرای این طرح ها بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر استفاده می کنند که رقم جمعیتی قابل توجهی است.

اردکانیان از اشتغال مستقیم ۱۱۷ هزار نفر در مراحل ساخت و بهره برداری از این طرح ها خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آن ۴۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این طرح ها اشتغال داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست