اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از درخواست احداث و ایجاد ۹۴ واحد بوم گردی در استان خبر داد.

جلیل جباری با استقبال به اجرای موفق طرح بوم گردی در استان و استقبال خوب گردشگران ورودی در این زمینه افزود: امسال ۵۱ مورد درخواست تبدیل واحدهای اقامتی به واحدهای بوم گردی و ۴۳ مورد درخواست احداث این واحدها را داشتیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰واحد بوم گردی در سطح استان فعال است عنوان کرد: از تعداد درخواست های ارائه شده به استان ۳۰ مورد برای دریافت تسهیلات و احداث واحدهای بوم گردی به بانک های عامل معرفی شده اند.

جباری با اشاره به اقامت بیش از هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی در واحدهای بوم گردی استان طی سالجاری اضافه کرد: امسال گردشگران خارجی از کشورهای اتریش، استرالیا، فرانسه و نیز کشورهای همسایه به آذربایجان غربی سفر داشته اند که در واحدهای بوم گردی اقامت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه شهرستانهای تکاب، سردشت و ماکو بیشترین واحدهای بوم گردی استان را دارند گفت:بوم گردی یکی از ظرفیت های بی نظیر استان در بخش گردشگری است که نیازمند حمایت ویژه دستگاه های اجرایی مرتبط است.

جباری خاطرنشان کرد: روستاهای استان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی و معنوی بوده و همچنین از نظر آداب و رسوم و فرهنگ و داشتن غذاهای سنتی و محلی جذابیت خاصی برای گردشگران به ویژه گردشگران خارجی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به بروکراسی پیچیده برخی ادارات برای سرمایه گذاران در بخش گردشگری افزود: باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط با هدف حمایت و همکاری در راستای توسعه صنعت گردشگری باید شرایط سهل و قابل قبولی به خصوص در زمینه واگذاری اراضی مربوطه برای سرمایه گذاران داشته باشند تا باعث رغبت بیشتر آنها شود.

جباری با بیان اینکه برخی از مناطق روستایی استان به دلیل بکر و داشتن شرایط آب و هوایی فوق العاده همواره مورد توجه سرمایه گذاران است گفت: یکی از پیش زمینه‌های توسعه طبیعت گردی استان ایجاد و راه اندازی اقامتگاههای بومی و محلی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت : این جشنواره با حضور ۱۶ استان برگزار می‌شود که به همین دلیل به مسائل طبعیت و طبیعت گردی، گردشگری روستایی و بوم گردی توجه فروان شده است که در همین راستا ۲ غرفه به حوزه بوم گردی تعلق گرفته است.

“جلیل جباری”با معرفی قابلیت ها و ظرفیت های برگزاری رویداد های فرهنگی و گردشگری در مناسبت های مختلف خاطر نشان کرد: حضور خبرنگاران در برنامه‌های میراث فرهنگی نقش مهمی در برنامه ها دارد.

وی با معرفی قابلیت ها و ظرفیت های برگزاری رویداد های فرهنگی و گردشگری در مناسبت های مختلف خاطر نشان کرد: این رویداد ها نقش مهمی در معرفی استان دارد و اگر زمان و مکان مناسبی برای این رویداد ها وجود داشته باشد باعث افزایش گردشگر می‌شود.

این مقام مسئول افزود: تلاش بر این است که برنامه هایی در سطح استانی، شهرستانی و ملی برگزار کنیم و حضور خبرنگاران می‌تواند از دلایل اصلی معرفی ظرفیت های استان باشد.

جباری با اشاره به جشنواره ملی گردشگری شمس و مولانا گفت: ثبت جشنواره شمس و مولانا جزء ۷ رویداد ملی است که به صورتی ملی برگزار خواهد شد در سال گذشته برگزاری این مراسم با استقبال هم‌وطنان روبرو شد.

وی با تاکید بر سخنان استاندار در رابطه با رونق گردشگری استان ادامه داد: این جشنواره با حضور ۱۶ استان برگزار می‌شود که به همین دلیل به مسائل طبعیت و طبیعت گردی، گردشگری روستایی و بوم گردی توجه فروان شده است که در همین راستا ۲ غرفه به حوزه بوم گردی تعلق گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به حضور هم‌وطنان در جشنواره اقامتگاه‌های بوم گردی را تا ۱۰۰درصد افزایش داده ایم.

جباری با اشاره به چادر‌های عشایری سراسر کشور که به معرفی فرهنگ اداب و رسوم خواهند بود خاطر نشان کرد: ۵ گروه عشایری از آذربایجان غربی و ۶ گروه فرهنگی هنری آئینی به معرفی اداب و رسوم ائینی مذهبی می‌پردازند.

وی افزود: این جشنواره با هدف جذب سرمایه گذاران و ارائه فرصت ها سرمایه گذاری بخش گردشگری برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با توجه به استفاده از ظرفیت‌های گردشگری دریاچه ارومیه گفت: جلسات متعددی در جهت ساماندهی دریاچه با حضور تمامی ارگان‌های مربوطه برگزار شده است تا با تقسیم کار بین ارگان ‌ها توانست از ظرفیت‌های دریاچه به خوبی استفاده شود.

جباری با اشاره به ایجاد تاسیسات رفاهی و بهداشتی گفت: در محور شهید کلانتری سازمان راه و شهرسازی، فرمانداری و شهرداری، پاکسازی و تاسیسات رفاهی و بهداشتی را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی و فرمانداری نیز با دایر کردن کمپینگ در محور گورچین قلعه اقداماتی را انجام داده‌ایم و همچنین ۳۰ واحد سرویس بهداشتی و حمام احداث شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با در نظر داشتن وام‌های کمکی که در جهت افزایش گردشگر اعطا می‌شود، اظهار کرد: آمادگی لازم جهت کمک رسانی به سرمایه گذاران برای ایجاد تاسیسات پرتابل و قابل حمل در بستر ظرفیت‌های دریاچه ارومیه را داریم و به این سرمایه گذاران وام‌های کمکی که در جهت افزایش گردشگر اعطا می‌شود.

جباری با بیان اینکه از ۱۵ مرداد سال گذشته تا اول فروردین آمار پذیرش هتل‌ها و مهمان پذیر‌ها افزایش یافته است گفت:امار هتل‌ها، مهمان پذیر‌ها و هتل آپارتمان‌ها تحت پوشش میراث فرهنگی و گردشگری ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود گفت: بازدید از اماکن تفریحی، تاریخی و موزه‌ها از اول سال ۱میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست