اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در راستای توجه به رونق تولید ۶۰ واحد صنعتی راکد استان به چرخه تولید بازگردانی شده است.

محمد دهقان با اشاره به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اظهارداشت: در حال حاضر دوهزار و ۳۱۷ واحد دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که یک هزار و ۴۱۵ واحد از این تعداد فعال و نیمه فعال و ۹۰۲ واحد راکد است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۷ واحد صنعتی و معدنی راکد به چرخه تولید بازگشته است اضافه کرد: امسال نیز مشکلات ۱۷۶ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک در استان برطرف می‌شود.

دهقان با اشاره به اینکه فعال شدن این واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک نقش مهمی در رونق تولید استان دارد عنوان کرد: برای راه اندازی، فعال شدن و تکمیل این واحدها در مجموع شش هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در خصوص رفع مشکلات واحد های مشکل دار استان نیز خاطرنشان کرد: واحد های صنعتی که با مشکلات مالیاتی، بیمه ای، و غیره روبرو بودند با طرح مشکلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیشتر این مشکلات مرتفع شد.

وی با بیان اینکه طی سالجاری تاکنون سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۲۰۹ درصد افزایش داشته است افزود: در این مدت ۱۸۸ فقره جواز تاسیس برای ایجاد واحد های صنعتی جدید در استان با حجم سرمایه گذاری ۷ هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال صادر شده است.

دهقان با اشاره به اینکه بر اساس جواز تاسیس های صادره در سال جاری زمینه اشتغال مستقیم برای ۳ هزار و ۴۶۲ نفر فراهم خواهد شد افزود: در زمان حاضر پنج واحد صنعتی بزرگ مقیاس با حجم سرمایه گذاری ۲۹۰ میلیارد ریال و با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۹۹۱ نفر در استان آذربایجان غربی در حال اجرا است.

وی در خصوص آخرین آمار صادارت در استان نیز گفت: امسال صادرات از استان غربی مقدار ۵۶۰ هزار تن انواع کالا ها به ارزش ۴۷۵ میلیون دلار به کشور های همسایه و اروپایی بوده که از لحاظ وزنی ۳۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۹۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

دهقان در زمینه واردات کالا از گمرکات استان نیز عنوان کرد: واردات کالا در سه ماهه نخست امسال از لحاظ وزنی ۱۴۳هزار تن و از لحاظ ارزشی ۱۸۵ میلیون دلار بوده است که از لحاظ وزنی یک درصد افزایش و از لحاظ ارزشی ۵۳ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی همچنین در خصوص انواع کالاهای صادر شده از آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: عمده کالا های صادره از آذربایجان غربی مربوط به انواع محصولات کشاورزی، انواع بیسکویت و شکلات، مصنوعات از مواد پلاستیکی، قیر، نفت، مربا، مس تصفیه نشده و غیره است.

دهقان با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۳۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر در واحد های مختلف صنعتی،معدنی، صنفی و تجارت مشغول بکار هستند افزود: هم اکنون تعداد یک هزار و ۴۲۸ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۱۲ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال در حال اجرا است که با به بهره برداری رسیدن این طرح های صنعتی برای ۳۹ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهارداشت: سهم ارز ش افزوده صنعت استان ۲۱ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال ،ارزش افزوده معادن استان یک هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال و ارزش افزوده حوزه تجارت استان ۳۳ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال است.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان آذربایجان غربی ادامه داد: در حوزه معادن استان نیز تاکنون ۲۰۸ فقره پروانه اکتشافی، تعداد ۳۳ فقره گواهی کشف و تعداد ۴۶۲ فقره پروانه بهره برداری با ایجاد اشتغال برای ۵ هزار و ۸۸ نفر صادر شده است.

وی به میزان ظرفیت استخراج و ذخیره قطعی مواد معدنی موجود در استان اشاره کرد وگفت: ظرفیت استخراج از معادن بهره برداری استان ۱۵ میلیون و ۸۶۴ هزار تن و ذخیره قطعی یک هزار و ۱۴۳ میلیون تن است./ مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست