اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته، ۲۸ بیمار بد حال هم جان باختند و مجموع فوتی‌ های ناشی از کرونا در استان به پنج هزار و ۹۷۹ نفر رسید.

بر اساس این اعلام، در شبانه روز گذشته، هزار و ۴۷۲ بیمار جدید کرونا در استان شناسایی و ۴٣۵ نفر هم بستری شدند.

با بستری شدن این تعداد بیمار در مراکز درمانی استان، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به دو هزار و ۲۱۳  بیمار رسید.

از این تعداد ۳۲۸ بیمار در بخشهای مراقبتهای ویژه بستری و ۷۴ نفر هم به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

همچنین در شبانه روز گذشته ارومیه  با ۱۵۹ بیمار، میاندوآب با ۵٩ و مهاباد با ۴٩بیمار جدید بیشترین تعداد بستری ها را داشتند.

در این مدت ۲۸ بیمار شامل ۱۲ نفر در ارومیه ، هشت بیمار درمیاندوآب، ٣ بیمار درخوی، ٣ نفر مهاباد و در شهرهای شوط و ماکو هر کدام یک بیمار جان باختند و مجموع فوتی‌ های ناشی از کرونا در استان به پنج هزار و ۹۷۹ نفر رسید

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ هزار و ۲۰ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد که حدود هشت هزار دُز بیشتر از رکورد قبلی است.

علی احمد آقاپور همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن های تزریق شده در آذربایجان غربی، به یک میلیون و ۲۸۸ هزار دُز رسید.

وی اضافه کرد: طی ۲ روز اخیر، ۲ بار شاهد شکسته شدن رکورد واکسیناسیون در آذربایجان غربی بودیم و در این ۴۸ ساعت نزدیک به ۱۳۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۳۰ سال در استان و برخی اقشار نظیر خبرنگاران، معلمان و فرهنگیان و رانندگان تاکسی، کارگران و دانشجویان برای دریافت واکسن باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

تاکنون بیش از ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن در کشور تزریق شده است؛ سهم استان از واکسیناسیون در کشور تاکنون ۳.۳ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست