اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۱۸ تن از دانش آموزان ارومیه‌ای با کیک های آلوده مسموم شدند که البته تمامی این افراد به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

 معمای کیک های آلوده به قرص در آذربایجان غربی توسط مسئولان اغلب تکذیب می شد و گزارش های مردمی در این استان در راستای مشاهده کیک های آلوده تایید نمی شد.

با اینکه خبرگزاری کردپرس در وهله اول از کیک های آلوده به قرص در شهرستان پیرانشهر خبر داده بود. اما دانشگاه علوم پزشکی و در راس آن معاون غذا و داروی دانشگاه با ارسال جوابیه و انجام گفت و گو هایی خبری، وجود قرص های آلوده در پیرانشهر را تکذیب کردند.

اما امروز ۲۳ آذر ماه، رییس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: این موضوع در سه شهرستان اشنویه، سردشت و پیرانشهر مشاهده شده است و مطمئناً این اتفاقات با برنامه ریزی‌های قبلی صورت گرفته و به دنبال تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است تا در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌ها مردم نسبت به تولیدات داخلی بدبین شوند.

امروز هم خبر مسمومیت چند دانش آموز در ارومیه خبرساز شد و هر چند دانش آموزانی که با استفاده از کیک‌های آلوده راهی بیمارستان طالقانی ارومیه شده بودند. به صورت سرپایی ترخیص شدند،

به گفته آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی؛ پس از بررسی خوراکی‌ها و فروشگاه مدرسه مورد نظر تنها یک مورد قرص مشاهده شد که عواقب خاصی ندارد و تنها علائمی که در بین دانش آموزان مشاهده شده بود دل پیچه و دل درد بود.

این موضوع نشان داد که تکذیب در وهله اول به جای مدیریت امور در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد. با این حال معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی معتقد است؛ که این موضوع پس از مسمومیت ۱۸ دانش آموز در ارومیه به خوبی مدیریت شده است.

علی مصطفوی ضمن تایید این موضوع به تسنیم گفت: متأسفانه چنین اتفاقی در استان رخ داده و نتیجه قطعی در مورد کیک‌های آلوده پس از انجام آزمایش‌های لازم اعلام می‌شود و دستگاه‌های دولتی و مسئولان بیش از پیش به دنبال رسیدگی به این موضوع هستند و تا رسیدن به نتیجه مطلوب نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

این موضوع در آذربایجان غربی به تایید رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا هم رسیده است.

سردار مسعود زاهدیان در این خصوص افزود: نمونه قرص‌های جاسازی شده در کیک‌ها آذربایجان غربی در حال بررسی است که به زودی ماهیت آن‌ها مشخص می‌شود.

او تاکید: قرص‌ها بعد از مرحله تولید از نقطه عرضه وارد این کیک‌ها شده و ربطی به کارخانجات تولید نداشت.

به گزارش کردپرس، موضوع کیک های آلوده به قرص در برخی از استان های کشور (آذربایجان غربی، هرمزگان وسیستان و بلوچستان)، مطرح شده است اما این مسئله در آذربایجان غربی تا به امروز تکذیب می شد.

امروز هم معاون کل وزارت بهداشت از تشکیل جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برای بررسی بیشتر ابعاد توزیع کیک‌های مشکوک خبر داد و گفت: این جلسه امروز (۲۳ آذرماه) با حضور دستگاه‌های ذی ربط برگزارو نتایج ان متعاقبا اعلام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست