اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از ارائه معافیت مالیاتی به سازمان های مردم نهاد در صورت ثبت اطلاعات پرداخت های حمایتی خبر داد.

ابوالفضل عبادی گفت : بر اساس بند (۱) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور در صورت ثبت اطلاعات پرداخت های حمایتی توسط سازمان های مردم نهاد، می توانند از معافیت مالیاتی بهرمند شوند.

وی اظهار داشت : بر اساس ماده واحده مذکور، “تمامی دستگاه‌های موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند به منظور ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد، همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفاً از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند”. در این راستا، با اجرای تبصره یاد شده، ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه ها خواهد بود و به این ترتیب شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسات ممکن خواهد شد.

وی تصریح کرد : در نتیجه این اقدام ،موسسات خیریه نیز قادر خواهند بود نتیجه استحقاق سنجی افراد را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت نمایند. در اینگونه پرداخت ها باید در قسمت بابت حواله الکترونیک، نسبت به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت «شناسه پرداخت» اقدام شود. این کد شامل عدد ۱۱۰ در ابتدا، سپس عدد ۱۱ رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط مؤسسه(بدون در نظر گرفتن صفر اول) است. پس از انجام پرداخت به شیوه مذکور، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانه‌ای که به این منظور در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد، طبقه بندی و ثبت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی اذعان کرد : سامانه مذکور در فرایند مالیاتی در سالجاری برای عملکرد سال ۱۳۹۸ هیچ تغییری نخواهد کرد و این سامانه، مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ است که در سال ۱۴۰۰ منظور خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست