اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: میزان مراجعین نزاع به پزشکی قانونی استان کاهش یافته است.

رسول روشنی در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۶۹۶ مورد پرونده نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه خود که ۲۷ هزار و ۱۵۶مورد بوده کاهش را نشان می هد.

وی در خصوص میزان پرونده های تصادفات منجر به جرح ارجاع شده به مراکز پزشکی قانونی استان نیز تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱هزار و۸۰۶ مورد پرونده تصادفات جرحی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شد که ۳۳۶۳ مورد زن و ۸۴۴۳ مورد مرد بودند.

روشنی با تاکید به اینکه میزان فوتی های ناشی از مسمومیت گاز منوکسید کربن در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خود کاهش ۵۰ درصدی داشته، خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد ۱۴ نفر در استان براثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند که مردان با ۱۱ مورد بیشترین فوتی را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه میزان برق گرفتگی منجر به فوت در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خود افزایش یافته، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد برق گرفتگی منجر به فوت در استان ۲۲مورد بود که ۲۱ مورد از فوتی ها مرد بودند.

وی در خصوص متقاضیان صدور سقط جنین نیز یاد آور شد: در سال گذشته تعداد ۲۵۹مورد گواهی سقط جنین توسط پزشکی قانونی استان صادر شده است.

روشنی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ مرکز فعال پزشکی قانونی در استان بیش از ۷۰ نوع فعالیت و خدمات  تشریحی، تشخیصی و آزمایشگاهی را به هم استانی ها ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست