اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  معاون توسعه مدیریت انسانی و پشتیبانی زندان های کشور گفت: در سال گذشته در کل زندان های کشور ۵۴ هزار اشتغالزایی ثبت شد.

محمود ضیایی فرد عصر یکشنبه در مراسم معارفه مدیر کل جدید زندان‌های آذربایجان غربی، اشتغال و توانمند سازی زندانیان را یکی از مهتمرین برنامه این سازمان عنوان کرد و افزود: اگر زندان‌ها را با اجرای برنامه‌های اصلاح تربیتی کنترل کنیم زندانیان غیر بزهکار هرگز مجبور نخواهند بود شب و روزشان را در چهار دیواری زندان تلف کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۴ هزار اشتغالزایی در زندان‌های کشور داشتیم که ۳۴ هزار شغل مولد و کارآفرینی است، اظهار کرد: با خودکفا کردن و مهارت آموزی زندانیان نه تنها کاهش جمعیت کیفری را در زندان‌ها خواهیم داشت بلکه باعث تقویت بنیان خانواده زندانیان هم خواهد شد.

افزایش ۲۶ برابری کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶ برابر شده است.

ناصر عتباتی با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مالی غیر از طریق مؤسسه‌های اجتماعی و خیرین جمع آوری شده است، اظهار کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته فقط ۱۰ میلیارد ریال بود.

وی با ابراز خرسندی از تغییر نگرش به زندانیان در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: رسانه‌ها، فعالان اجتماعی و فرهنگی و کنشگران جامعه نقش بسزایی در تغییر نگرش جامعه نسبت به زندانیان داشته اند.

عتباتی با اشاره به نقش مباحث اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی در وقوع جرم، گفت: متأسفانه در برخی از مباحث آنگونه که شایسته آن بوده، نتوانسته ایم به موفقیت دست یابیم و از همین ضعف‌ها بسترهای ایجاد جرایم هموار شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت حمایت از زندانیان آزاد شده، اظهار کرد: می‌توان با شخصیت بخشیدن به این افراد آنان را بار دیگر به عنوان فرد مفید به آغوش جامعه بازگرداند.

وی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با زندان را خانواده‌های زندانیان عنوان کرد و افزود: دادگستری آذربایجان غربی برای عمل به فرامین رهبری و ایجاد اشتغال برای زندانیان تمامی تلاش خود را به کار گرفته است؛ البته شاید بتوان گفت که فرق زندان در نظام اسلامی و سایر نظام‌های سیاسی جهان در تشریح همین موضوع خلاصه می‌شود.

بسیاری از دستگیرشدگان در اعتراضات پس از یک جلسه توجیهی آزاد شدند

عتباتی با بیان اینکه پای بسیاری از دستگیر شدگان در اعتراضات حتی به دستگاه قضائی نیز نکشید، گفت: بسیاری از این افراد که فریب جوسازی‌های دشمن را خورده و هیجانات بر آنان غلبه کرده بود، پس از جلسه توجیهی آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: خود همین افراد اعلام می‌کردند که برداشت آنان از وضعیت تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار گرفته و فریب خورده‌اند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه یک ورود قانون مند و طبقه بندی شده به نا آرامی‌های اخیر در کشور داشت، اضافه کرد: سیستم قضائی با کسانی که به حافظان امنیت کشور صدمه زده و موجب تخریب اموال عمومی و خصوصی شدند، به صورت قاطعانه برخورد می‌کند.

ثبت نام رایگان ۲۰۳ دانش آموز خانواده زندانیان در مدارس

مجتبی محمدی مدیرکل سابق زندان‌های آذربایجان‌غربی هم در این مراسم با بیان اینکه ۲۰۳ دانش آموز خانواده زندانیان نیازمند به صورت رایگان در مدارس ثبت نام شدند، گفت: رویکرد ما یک نگاه تخصصی به زندان و زندانیان است تا مانع بروز آسیب‌های اجتماعی در این راستا شویم.

وی با اشاره به مصوبه سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی مبنی بر اختصاص یک هزار میلیارد ریال به زندان‌های استان، اظهار کرد: در همین راستا ۴۰۰ میلیارد ریال فقط در پروژه زندان سلماس هزینه شده که در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

در ابتدای مراسم نیز حجت‌الاسلام محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان و ماموستا کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز فراخور جلسه به بیا مطالبی پرداختند و ضمن تقدیر از تلاشهای محمدی مدیر کل سابق زندان‌های استان برای فتحی مدیر کل جدید آرزوی توفیق و موفقیت کردند.

در پایان این آیین از اقدامات و تلاش های مجتبی محمدی مدیر کل سابق زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان که اکنون به عنوان مدیر کل زندانهای استان کردستان انتخاب شده با تقدیم لوح تقدیر و هدایایی تقدیر وحکم انتصاب مراد فتحی مدیر کل جدید زندان‌های آذربایجان غربی به وی تحویل داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست