اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به شکل‌گیری پویش ۲۹۱۴ برای قطع زنجیره شیوع کرونا در استان، گفت: طی ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین که فعالیت‌های اقتصادی و بیشتر ادارات تعطیل است، فرصتی برای شکست کرونا فراهم می‌شود و امیدواریم با همراهی مردم شاهد تحقق اهداف این پویش باشیم.

محمد مهدی شهریاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رعایت‌نکردن توصیه متخصصان و صاحب‌نظران توسط حدود ۳۰ درصد افراد جامعه، افزود: همین ۳۰ درصد جامعه با حضور در مراکز پرتجمع زمینه شیوع بیشتر کرونا را فراهم ‌می‌آورند.

وی با اشاره به قرنطینه کامل در بسیاری از کشورهای درگیر با کرونا در سطح دنیا، اضافه کرد: در کشور و استان ما نیز ایام عید که بسیاری از فعالیت‌ها تعطیل بوده یا کمرنگ است، بهترین فرصت برای خودقرنطینگی و پیوستن به پویش ۲۹۱۴ فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: با اصناف مختلف نیز در راستای اجرای هرچه بهتر این پویش هماهنگی لازم صورت گرفته و جز اصناف خدماتی از جمله سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و قصابی‌ها صنف دیگری در این مدت باز نخواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: مردم باید در این خصوص همراهی داشته باشند تا پیک بیماری را در استان از بین ببریم زیرا در صورت تداوم این روند، در ایام بارانی و پر از رطوبت فروردین امسال، شیوع قابل توجهی در استان خواهیم داشت.

«شهریاری» با تاکید بر اینکه در حال حاضر در شرایط بحرانی هستیم، گفت: البته برخی از مردم این شرایط بحرانی را باور ندارند و حضور بسیار زیاد آنان در مراکز پرتجمع به ویژه مراکز خرید، گواه این مطلب است.

کنترل کامل ورودی و خروجی شهرها

وی با اشاره به اینکه کنترل ورودی و خروجی شهرها از جمله مهمترین مصوبه‌های کمیته استانی مدیریت و مقابله با بیماری کروناست، افزود: در حال حاضر در همه ورودی و خروجی شهرهای استان، مراقبت‌های بهداشتی و تب‌سنجی انجام ‌می‌شود و در صورت مشاهده فرد مشکوک، پرونده پزشکی برای او تشکیل و اقدامات تکمیلی انجام ‌می‌گردد.

وی اضافه کرد: در صورتی که کارشناسان حاضر در مبادی ورودی و خروجی، وضعیت جسمانی هر فرد را مشکوک به کرونا تشخیص دهند، این فرد به بیمارستان منتقل و آزمایش‌های لازم از او دریافت ‌می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری مردم، اصناف و خیّران بسیاری از شهرستان‌های آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در برخی شهرها از جمله ارومیه این همکاری به صورت کامل شکل نگرفت که امیدواریم با اجرای پویش ۲۹۱۴ در همه استان شاهد این همکاری باشیم.

شایعه و دروغ پراکنی، ویروس مجازی کرونا

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تمهید کامل‌ترین اقدامات در آذربایجان‌غربی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: با این وجود طی روزهای گذشته برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی به صورت مغرضانه با اقدامات ستاد برخورد ‌کردند که این امر مغایر رفتار رسانه‌ها در بسیاری از کشورهای درگیر با کروناست.

«شهریاری» گفت: در همه دنیا فعالان رسانه‌ها در چنین شرایطی کمک‌کار دستگاه‌های اجرایی هستند ولی در ایران بسیاری از افراد با درست‌کردن شایعات بی‌اساس، برای مجریان، مشکل ایجاد ‌می‌کنند.

وی افزود: در حالی که در بسیاری از کشورهای درگیر با کرونا به علت مدیریت نامناسب، فروشگاه‌ها تخلیه شده و ماسک و اقلام بهداشتی وجود ندارد، در ایران و آذربایجان‌غربی مدیریت بسیار خوبی انجام شد که موجب جلوگیری از بروز مشکل برای شهروندان بود ولی برخی افراد این امر را وارونه جلوه دادند.

وی اضافه کرد: مردم یقین داشته باشند که تا ۶ ماه آینده مشکلی در کالاهای اساسی از جمله نان نداریم و شهروندان به برخی اطلاعات نادرست و آیه‌های یاس منتشر شده در برخی رسانه‌ها گوش ندهند.

وی با اشاره به تصمیم جدی برای برخورد قضایی با انتشاردهندگان شایعه‌ها، بیان کرد: شعبه ویژه‌ای در خصوص مقابله با برهم زنندگان آرامش مردم تمهید شده است که با این افراد برخورد ‌می‌کند.

نگرانی در خصوص اقلام بهداشتی وجود ندارد

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در خصوص اقلام بهداشتی نگرانی نداریم، گفت: در خصوص محلول‌های ضدعفونی کننده بهترین شرایط را داریم و ۱۵ واحد تولیدی در این خصوص در استان فعال است.

شهریاری افزود: تاکنون حدود ۸۰۰ هزار بطری محلول ضدعفونی کننده در آذربایجان‌غربی توزیع شده و دستکش مورد نیاز مردم نیز از روز گذشته در مدار توزیع قرار گرفته‌است.

وی با بیان اینکه ماسک مورد نیاز مردم در روزهای آینده به استان خواهد رسید، اضافه کرد: البته اولویت اول ما در این خصوص، تامین نیازهای بیمارستانی است و پس از آن، در سطح شهر نیز نیاز مردم برآورده خواهد شد.

وی کمک خیران را نیز در این خصوص بسیار قابل توجه ارزیابی کرد و ادامه داد: خیّران استان با هزینه شخصی اقلام بهداشتی از جمله ماسک را خریداری می‌کنند و به مراکز درمانی تحویل ‌می‌دهند که اقدامی‌ بسیار پسندیده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در خصوص تخت‌های بیمارستانی نیز مشکلی نداریم، گفت: در روزهای اول ۲ هزار و ۲۷۰ تخت به این موضوع اختصاص داده شده که مقدار بسیار کمی‌ از آن اشغال شده و علاوه بر آن، راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی با همراهی نهادهایی نظیر ارتش و هلال احمر و نیز ‌می‌تواند به کمک بخش بهداشت و درمان بیاید.

تمهیدات بهداشتی در منطقه زلزله‌زده قطور 

شهریاری با بیان اینکه تمهیدات بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری در منطقه زلزله‌زده قطور اندیشیده شده، افزود: علاوه بر اختصاص پنج هزار بسته بهداشتی به این منطقه، مراقبت‌های بهداشتی لازم نیز در این منطقه انجام ‌می‌شود.

مرزهای آذربایجان‌غربی بسته است

وی با بیان اینکه مرزهای استان برای مسافرت در ایام پیش‌رو از هر۲ طرف بسته است، اضافه کرد: کشورهای همسایه نیز منع رفت و آمد در مرزها را دارند که این امر در استان ما نیز رعایت ‌می‌شود.

وی همچنین از اختصاص کمک‌های معیشتی از سوی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر خبر داد و  ابراز امیدواری کرد که «اقشار آسیب‌پذیر در استان ما نیز از این کمک‌ها به بیشترین میزان ممکن بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا ، ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی تاکنون ۹ جلسه تشکیل داده است و تمام تلاش آن قطع زنجیره شیوع بیماری با مشارکت مردم به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست